Tidiga mornar...

Här har tjejerna bestämt att vi ska inte sova längre än till 6-6.30 som längst och det är ju inte alltid till min och Mickes glädje. Men det är bara att pallra sig upp eftersom Emilia i princip direkt vill upp och ta av blöjan och sätta sig på toan eller pottan.

Kom föresten på en till rolig sak som Emilia pratade om i helgen när vi satt och åt.

Emilia: Pappa jobbar på Vlovle massor.
Micke: Ja och vad gör mamma då?
Emilia: Mamma jobbar åste på Vlovle.
Jag: Jasså, vad gör jag där då?
Emilia: Lagar mat. (Tyst en liten stund) Jag jobbar i stan, långt långt bort.
Jag: Jaha, vad jobbar du med då!
Emilia: Jag leker massor.

Blev ju en rätt komisk hockey match igår där Sverige mötte Danmark. Blev många skratt och Danmark såg länge ut att inte ha en chans. Men så släppte Sverige på skärpan i sista perioden och då blev det lite nervöst må jag säga. Nu är nästa match mot Tyskland imorgon och på fredag blir det riktigt spännande då de möter Ryssland.

Nej nu ska jag ringa banken och sen ska jag fixa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0