Sjuk liten tjej...

Inatt började Emilia hosta jättemycket (mer än vanligt) och var rätt slemmig så hon var jätteledsen när hon vaknade. På morgonen så sa hon att hon inte mådde bra och när vi gått upp så gick hon och kröp ner i soffan. Hon fick sina inhalationer och efter en stund så piggna hon till och var som vanligt och ville åka till dagis. Hon började 10 idag så vi hann åka till Kvantum och handla lite innan jag lämnade henne.

Här hemma har jag målat på bastudörren, laserat hyllplanen en sista gång (tror jag) och laserat några krukor. Sen ringde pappa och vi pratade en lång stund innan det var dags att hämta Emilia.
Hon hade hostat mycket under dagen och hade varit lite trött vid lunchen men annars varit som vanligt. Vi åkte hem och satte direkt igång att steka pannkakor. Men Emilia sa att hon var trött och ville lägga sig så hon gick och la sig på soffan. När maten var klar ville hon inte ha, hon älskar verkligen pannkakor annars. Hon gick och la sig på soffan igen. Jag gick och pratade med henne och kände att hon var varm och tog en temp som visade 39 grader. Så vi tog på nattlinne, tog inhalationerna och borstade tänderna och sen somnade hon på soffan.

Emma hade lite svårt att komma till ro eftersom kvällsrutinerna ändrades en del men hon somnade till slut. Får se hur natten blir och imorgon får Emilia vara hemma, jobbigt för henne att ha både astma- och krupphosta samtidigt. Men nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen och få lite sömn jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0