Rivet och hämtat!

Igår var vi ute hela dagen och rev. Det var kofot som gällde och det var slitit må jag säga. Jag började att bryta upp trallbrädorna men jag kände snart att mina handleder inte pallade det så Micke fick fortsätta. Jag ägnade mig istället att böja till spikarna i brädorna så de inte stack upp. Det var inte heller så bra för mina handleder men vad gör man inte för att få en fin ny altan. Emilia var med ute och tyckte det var spännande att kliva omkring bland all bråte och ville gärna vara med och hjälpa till. Det gick jättebra och vi fick bort alla brädor.

Idag så vaknade vi 10.20, vi var nog i behov av att ta igen lite missad sömn. Men det blev snabba ryck upp och slänga i oss lite frukost för Micke och Emilia skulle iväg till Mariestad. De var och köpte våra efterlängtade fåtöljer till altanen :o) Så nu står de här hemma och väntar på att altanen skall bli klar.

Jag har varit ute och fixat och Emma låg och sov. Min hjärna har jobbat på högvarv för att hitta bästa lösningen för stommen på altanen. Och nu har vi löst det så imorgon skall jag åka till Borgunda och beställa material och hoppas att vi får det hemkört så snart som möjligt.
Efter att vi ätit middag så gick vi ut och mätte lite på altanen och tjejerna kröp omkring i jorden som är där altanen varit. De grävde lite och Emilia var så snäll att hon hällde jord över Emmas huvud, Emma satt och såg så nöjd ut och blev väldigt smutsig så det blev bad när vi kom in. De badade i badbaljan tillsammans och det fungerade bra.

Nej, nu lockar sängen. Najti najti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0