Jag är röd!

Städat av balkongen idag, ska skura av golvet där också men det blev inte idag. Sen gick vi ut på baksidan och fixade lite. Micke klippte gräset, rensade i landet på framsidan och jag provade att slipa golvet för att se hur det blev och vi kom fram till att det ska hyras en golvslipmaskin och slipa golvet och sedan olja det. Så därför tog jag tag i att slå ner alla spik. För ja det är någon dum tjomme som har SPIKAT golvet på vår altan, det borde vara lag på att sådana aktiviteter inte får förekomma. När jag i godan ro spikar och baknar så kommer grannen ut på sin balkong och säger
"Du vet väl att det är arbetarnas vilodag idag?!"
och då svarade jag att
"Jag är ingen arbetare, jag är mammaledig".
Senare kom han ut igen och sa
"Är hon inte färdig med det där oljudet snart, det är irriterande!"
och då svarade jag att
"Vet du hur många spik det är i det här golvet?"
och fick till svar
"Nej, men det är dags att sluta nu!"
Jag ska inte skriva här vad jag tänkte för mig själv och vad jag hade lust att säga, men jag höll tyst för grannfridens skull.

Sen blev det premiär för grillen!! Lövbiff och entrecot med pommes och sallad, det var gott det. Sen blev det lite varma bär och glass och det var mumma det med. Jag upptäckte sedan att jag är väldigt röd på min rygg och axlar, tänkte inte på att smörja in mig när vi var ute och jag hade bikiniöverdelen på mig. Så nu får jag sona för det :o(

Imorgon ska jag till min kurator igen. Måste tänka igenom vad jag vill prata om, det är så mycket jag vill diskutera och få råd om. Sist så pratade vi mycket om att jag blir väldigt stressad inför att vi ska träffa Mickes familj och efter att jag hade beskrivit hur jag känner och tänker så kom vi fram till att jag känner en slags sorg över att jag inte har någon nära relation med dem. Jag önskar att vi hade kunnat träffas och fika bara Mickes mamma, jag och barnen eller hitta på något med hans syster och hennes dotter. Men det känns inte som det kommer hända och det är tråkigt. Jag tycker ju jättemycket om dem, men stressen kommer av "sorgen" jag känner över den relation som inte finns.

Nej nu ska jag kolla Blocket lite. Hade hade!

Kommentarer
Postat av: Hanna-Sara

Arbetarnas vilodag?! Den kan de stoppa upp någonstans. Jag har haft en riktigt bra dag på jobbet men arbetat det har jag minsann! =) Hamra på du =)

2012-05-01 @ 22:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0