Blev så glad...

Idag när vi åt frukost så sa Micke till mig:

"Det är sån skillnad att ringa hem från jobbet på kvällarna nu. Nu är du så lugn och har ett helt annat tonläge än för några veckor sedan när du mådde sämre. Då gick jag jämt och oroade mig och undrade hur det gick för dig hemma, men nu känner jag mig jättelugn."

Jag blev så himla glad att höra det för det ger mig bevis på att jag faktiskt mår bättre (inte helt bra men på väg åt rätt håll) och att det inte bara är jag som inbillar mig.

Hade idag tänkt att måla ramen till badrumsspegeln, men jag fick ordna med lite annat på den och sen satte jag upp en grind vid balkongdörren. Vi har fått låna en sån där grind som är som en rullgardin så nu kan vi ha öppet balkongdörren utan att tjejerna kan gå ut dit. Emilia tar nämligen stolarna där ute och ställer vid räcket och det känns inte så tryggt.
Annars har jag mest fått stå ut med tjat från Emilia om att "snart jag åka dagis igen" om och om igen. Hon saknar verkligen dagis. Men nu är det stängt resten av veckan så får vi hoppas att hon kan gå på måndag. Hon har en väldig hosta som är jobbig för henne men febern är borta på henne. Emma har fortfarande feber och har ikväll börjat få samma jobbiga hosta som Emilia har. Deras sjukdomsförlopp följer varandra precis.

Kom en liten Emilia tassande upp för trappan här förut och kom och kröp upp i min famn och pratade om att vi måste ta ner lite skivor dit ner och att vi måste leka på baksidan imorgon. Hon är sååååå underbart söt när hon kommer upp sådär yrvaken med håret åt alla håll. Sen vaknade Emma till också så vi gick ner och la oss i Emilias säng allihop så de kunde somna om igen. Får väl se om de vaknar snart igen.
Micke jobbar sista kvällen för veckan nu sen är han ledig ända tills måndag, härligt! Imorgon kommer snickarkillen hit och så ska vi se om vi kan komma fram till något bra gällande altanbygget. Åh, jag vill ha klart altanen nu på en gång. Ska nog åka till Mariestad i helgen och hämta de nya fåtöljerna som vi ska ha därute. Ska bli så skönt att få tak där ute så det blir mer som ett rum som man kan nyttja lite mer och sitta och mysa på sommarkvällarna.

Nej om jag skulle ta och gå och sova snart, ska nog äta lite nötter först för jag är lite hungrig. Vid den här tiden på kvällen så längtar jag alltid till morgonen och det bästa målet på hela dagen FRUKOST!!!

Caroline, vännen (inte jag själv alltså), jag var inne och kollade bilderna på er lägenhet, såååå fint. Vad avis jag blir. Måste komma och hälsa på snart. KRAM KRAM

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åå vad söt du är, tack så hemskt mycket! :) Vi trivs så bra och mer inredning flyttar ständigt in, så roligt att äntligen få pyssla med sitt eget! :)



Gud så roligt att höra att du äntligen börjar bli bättre. Det gör mig verkligen SÅ glad, för inte vill man ju att ens vän ska gå och må dåligt!



Ne nu får du se till att stoppa in barnen i bilen och köra mot Jönköping :D



Saknar er!

2012-05-17 @ 09:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0