Turri lurri lurri turri turr!

Det kanske är en mening som du inte förstår så mycket av. Men det är så det låter när Emilia sitter och läser böcker själv :o) När vi läst saga på kvällen så ska hon alltid läsa själv för oss sen och då ligger hon och bläddrar och läser likadant på varje sida och det låter så himla gulligt.

Är på jakt efter skor till Emilia eftersom de hon hade förra året är för små. Köpte ett par tygskor igår på MAXI för 249 kronor. http://www.brandos.se/pax/tuff-7252201-14-beige/a44587 Sen har jag hittat ett par superfina Ecco skor som är lite högre på Sko Rolf här i stan som jag nog ska åka och köpa idag. Har ett tillgodokvitto där. Det som gör mig lite osäker är dock att de är i vitt skinn, men jag tror att om man underhåller dem och impregnerar dem ofta så kommer de hålla sig. Om inte annat så är det en riktigt bra sko som ger bra stöd för foten och det ärd et viktigaste. Kommer inte köpa billiga skor på typ Skopunkten som hon ska gå i mycket, gjorde ju det förra året men vi känner att det är bättre att lägga pengar på riktiga skor och ha färre skor istället. Det påverkar så mycket vilka skor man har och fel skor kan ge så många bekymmer för ben, knän och rygg.
Ska hämta ett paket i kiosken här uppe sen med ett par Tretorn gummistövlar i rosa http://www.sportamore.se/produkt/14432-tretorn-optimist-j-rosa
Sen blir det nog ett par sandaler eller ballerina skor också. Har hittat ett par på Brandos.se som är sååå söta. men jag och tjejerna ska nog åka in till stan imorgon och kika lite, var en del erbjudanden eftersom det är shoppinghelg. Ska även kolla på KappAhl om det finns skalbyxor i storlek 98 med 10000vp. Köpte ett par på Elins Esplanad igår i 92, men vill hellre ha dem i 98. De som var i 98 där var bara 5000vp på men det var samma pris, dåligt tycker jag.

Var på barnmottagningen igår och träffade en läkare. Fick inget klart svar om vad hostan beror på, men troligen någon typ av astma kombinerat med krupp, så vi ska fortsätta inhalera Airomir och Flutide morgon och kväll i en vecka och sen morgon i en vecka. Ska få en till tid för att göra ett pricktest för mjölk och ägg eftersom hon har utslag på armarna. Får väl se vad det visar. Sen ska vi ha telefonkontakt med läkaren innan sommaren och återbesök om 6 månader.

Nej, nu ska jag försöka få lite nytta gjort innan Emilia ska hämtas på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0