Sjukt vad tiden rinner iväg...

Tänker att jag ska blogga men det blir inte av, men nu ska jag göra en liten "update".

26/2 - Jag var på klädbytardag på förmiddagen och hittade massa bra kläder till Emilia. Galonställ, mysbyxor, jeans, toppar, tröjor och leggings. Det blev 26 plagg och en bok för 455 kronor och det tyckte jag var riktigt bra. Många av kläderna var mer eller mindre oanvända, några hade till och med prislappen kvar :o)

27-29/2 - Emilia har varit på dagis och Micke har jobbat dagtid. Jag och Emma har varit hemma och pysslat lite. Jag har väl inte fått gjort så hemskt mycket, har inte mått så jättebra men det har fått gå ändå. Tisdag eftermiddag fick jag väldig ångest som inte gav med sig och på natten var jag med om den starkaste panikångesten som jag upplevt. Emma vaknade och ville inte somna om och jag var sååå trött och det gjorde att ångesten steg och steg och tillslut kunde jag knappt andas, det kändes som jag skulle dö. Riktigt läskigt... På morgonen så var jag trött och fick kämpa mig upp och när jag lämnat Emilia på dagis så tog jag det väldigt lugnt med lilla Emma här hemma. När jag hämtat Emilia på dagis så åkte vi direkt till Emelie och Meja och åt mellis och tjejerna lekte och jag och Emelie satt och pratade. Kändes så skönt att bara få prata och slippa vara själv.

1-4/3 - Tidig torsdag morgon vaknar jag av Emma som ligger och jollrar och så känner jag något väldigt varmt bredvid mig, det är Emilia som ligger där som ett litet extra element. Så när det blev morgon så tog jag tempen på Emilia och den var 38,9 så det blev inget dagis för henne. Hon var slö och låg mest hela dagen. Hostan tilltog och på eftermiddagen ringde jag vårdcentralen. Hon har ju haft hosta nu i 4 månader och jag ville ha en tid till en läkare. Fredag morgon klockan 9 kom vi in till en läkare på vårdcentralen och hon konstaterade att Emilia är tät i luftrören, men snabbsänkan visade inget. Men nu fick vi en remiss till barnmottagningen för att utreda hostan.
Så helgen har varit lugn eftersom Emilia har varit sjuk. Skulle åkt ner till brorsan på kalas idag och firat Melvin som blev 3 år i fredags och Anna-Karin som snart fyller 30 år men vi valde att stanna hemma även om Emilia idag har varit feberfri. Hon hostade väldigt mycket inatt och sov lite dåligt och var inte på topp.

Övrigt: Det var något jag skulle skriva men nu är det fullkomligt bortblåst.... som vanligt. Minnet är inte vad det en gång har varit. Ska nog ta och krypa ner i vår sköna säng och sova lite. Hoppas att Emilia mår bra imorgon och kan gå till dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0