Sju tänder klappar händer!

Japp, nu har de ökat i antal. Emmas tänder alltså och klappar händer gör hon. Jag och Emilia satt och sjöng häromdagen och gjorde rörelser till och rätt som det är så började Emma klappa händer. Sååååå sött!

Annars? Jo tack, som vanligt med mig annars är det bra. Vi har haft kalas i helgen, Mickes släkt var här och det var väl trevligt. Jag är ju ingen större älskare av stora samlingar nu för tiden så för mig var det oerhört jobbigt, men det blev lyckat. Emma fick leksaker, kläder och pengar. Kommer inte ihåg om jag skrev att hon fick en Bobbycar av farmor och farfar och av morfar och Karin fick hon en supersöt liten trenchcoat (stavning?) och en nallebjörn. Bobbycaren används flitigt! av Emilia. Men Emma sitter på den emellanåt och skuttar lyckligt så den åker lite bakåt.

Vi har ju väntat på en tid på barnmottagningen på KSS för att utreda Emilias hosta. Jag ringde igår och frågade hur hon låg i prioritet och de skulle kolla på det. På förmiddagen idag ringde de och hade en tid redan imorgon klockan 13. Känns jättebra eftersom hon blivit sämre igen. De ska kolla på hennes utslag på armarna också, har nu som små blåsor i armvecket och på handlederna och rodnad runt om.

Emma var på BVC på 1-årskontroll igår och hon gick igenom utan anmärkning. Hon följer sin kurva perfekt så det fanns inget att klaga på. Fick två sprutor med vaccin också och det gick bra, blev ledsen först, men det släppte snabbt när hon fick syn på en gosegroda :o) Vid läggdags på kvällen så hade hon 38,5 i temp så hon fick alvedon. Sen vaknade hon strax efter 1 i natt och var glödhet. 39,9 i temp så det blev Iprén och vatten och så åkte pyjamasen av. Hon fick ligga hos mig men det blev inte så mycket sömn. Hade 39,9 även på förmiddagen och fick Iprén igen. Nu ska hon snart sova en stund till.

Emilia var ledsen när jag lämnade henne på dagis imorse, det känns jobbigt att lämna då även om jag vet att det släpper snabbt och hon älskar ju att vara där. Igår hade de haft samlingen ute och även ätit mellis ute och hon berättade så stolt om det när jag och Emma kom igår. Sen hade hon varit uppe hos de större barnen och lekt. Hon gillar att leka med dem så hon brukar vara där uppe ibland.

Nej, nu ska jag gå och lägga lilla Emma och kolla till köttgrytan som står på spisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0