Nu är pappa här!

Helgen har varit rätt bra. I fredags så fixade jag hemma lite, plockade i ordning nere i hallen och städade av. Och jag är fortfarande i lite halvt chocktillstånd att jag lyckades göra detta med Emilia hemma. Hon lekte så fint med dockor och annat i deras rum medans jag fixade och Emma sov. På eftermiddagen var det dags för pyttedans och efter det så åkte vi till Elins Esplanad och köpte en present och lite kläder till Emilia. Det blev en jeansjacka, jeans, en tunika, strumpor och trosor som hon så stolt valde själv. Tror dock att de är lite stora än, men storleken under såg så himla små ut. Sen blev det korv med bröd till tjejerna innan vi åkte hem. När vi kom hem så undrade Micke vart vi hade varit så länge för det var nästan direkt dags för pyjamas och kvällsmat. Emilia var uppe något längre och myste med oss för hon hade tagit en powernap i bilen. När barnen somnat myste vi äldre med varma mackor och räkor, inte ihop då utan Micke åt mackorna och jag åt räkor *mums*.

Igår började vi dagen med att sätta upp en hylla i köket, efter att vi hade ätit frukost och så. När Emma sovit klart så bar det iväg på kalas hos sysling Molly som fyllt 4 år. Eller Bolly som Emilia säger. Det var trevligt och Emilia tyckte det var så roligt att leka med Molly. Hon fick massor av pysselgrejer så det var pyssel som stod på schemat.

Idag så åkte jag och handlade lite på Kvantum efter frukost och vid 12-tiden som kom pappa/morfar och Karin. Vi åt lunch och fikade och Emilia var sååå glad och visade de flesta av sina färdigheter och Emma också. Efter några timmars trevligt umgänge så sa Karin hejdå och åkte hem medans pappa/morfar stannade kvar till Emilias stora glädje. Han ska vara här några dagar och det ska bli kul.

Idag har föresten Emilia varit utan blöja i princip hela dagen och gått på pottan. Hon är jättebra på att känna när hon behöver kissa och kommer det kiss i pottan så får hon sätta ett klistermärke på en "bana" vi gjort och när hon kommer till ett hjärta så får hon en överaskning. Hon vill dock inte bajsa på pottan utan det ska göras i blöja. Än så länge så uppmuntrar vi henne massor att inte ha blöja när vi är hemma, det går lite från dag till dag men de senaste dagarna har det gått jättebra. Men vill hon absolut inte ha trosor så vill vi ju inte tvinga henne.

Jaha, nej då ska väl jag tacka för mig. Återkommer väl någon dag igen snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0