Jo just det, så var det ja!

Vill börja med att hälsa gratulera min bonussyster Emelie på födelsedagen! Grattis och hoppas du haft en underbar dag.

Sen så skulle jag ju skrivit om saker igår som föll ur mitt minne, men jag kom på det förut :o)
Emilia har börjat med en ny "hobby", hon låser upp ytterdörren och går ute på trappan! INTE så kul tycker vi! Så nu får grinden vara stängd vid ytterdörren så hon inte kommer ut så lätt. Förhoppningsvis så är det kul bara ett litet tag.

Emma hon är ett litet charmtroll, sitter och nynnar ofta och det låter som om hon sjunger. Hon har fantasi och hittar olika saker som hon kan använda som "gå-vagn". Det är leksaker, rutschkanan, Emilias dockvagn, stolar och annat. Hon sitter också mycket ute i köket och pangar med leksakskastruller och fy vad det låter. Och så kommer Emilia och ska ju göra likadant, hon tycker det är jättekul att härma lillasyster i allt hon gör. Men vi gör inte så stor grej av det.

Idag när Emilia kommit hem från dagis och vi ätit lite mellis så gick vi ut på promenad och stannade vid en lekplats. På resans gång fick Emilia några "utbrott" men jag behöll lugnet och pratade med henne och så var vi på banan igen. Hon har ett humör som inte är av denna värld och det är svårt att behålla lugnet ibland, men det mest effektiva är att INTE bli arg så det är mitt motto just nu. Det är faktiskt ingen lätt period hon befinner sig i, så man får försöka förstå.

Annars då? Jo, jag är ilsk! Det finns ett ont fenomen i denna tid som heter Facebook, varken jag eller Micke har något konto och vill inte ha heller. Men många tjatar om att vi måste skaffa Facebook för att bla bla bla. Det som gör mig ilsk i sammanhanget är att så mycket finns på Facebook och vi som Vågar Vägra Facebook kan inte ta del av detta. Det gäller framförallt olika tv-program och radioprogram. Tror de att ALLA har Facebook eller? Varför kan de inte ha vanliga hemsidor istället? Varför detta eviga tjat om Facebook? Åh, det gör mig så arg och irriterad. Kan man ha Facebook och ändå vara "anonym"? Jag vill inte ha massa "vänner" där och bli hittad av gamla skolkamrater och så. Jag har mina vänner IRL och det får räcka.

Nej, nu ska jag ta en apelsin och softa på soffan tror jag.

Kommentarer
Postat av: Hanna-Sara

Jag har en sambo här hemma som vägrar facebook, gör han rätt i tycker jag men han missar också en del. Tex har han missat klassfester då inbjudan alltid kommer på facebook först. När han får veta det har han redan annan inbokat. Man kan ha konto med säkerhetsinställningar så ingen kan se någon info om en. Det är ganska svårt att ställa in inställningarna men går om man pysslar lite =)

2012-03-05 @ 22:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0