Handlade igår och kaos idag!

I onsdags var vi på pyttedans efter dagis. Emilia har ju varit sjuk några fredagar så vi ska ta igen det på onsdagarna. Det är en annan ledare på onsdagar och det kändes som om det var mer uppstyrt och roligare. Vi ska nog byta över till onsdagar om det går för det passar bättre så får vi fredagarna helt lediga istället. Det är många från Emilias dagis som är med på dansen och det är ju kul.

Igår efter att vi ätit mellis så åkte vi och handlade. Har inte varit och handlat själv med tjejerna sedan Emma fick börja sitta i stolen i vagnen (har ju haft med babyskyddet innan) men jag testade igår och det fungerade superbra. Pratade med Emilia innan vi gick in att hon skulle gå bredvid mig och vagnen eller så fick hon sitta i vagnen. Några tillfällen blev hon lite trotsig och körde den klassiska "jag-lägger-mig-på-golvet-och-skriker-lite" men den bet inte på mig utan jag höll mig oberörd och snabbt så kunde vi gå vidare. Vi lekte lite under tiden vi handlade och gick och letade efter alla saker vi skulle ha och hon fick scanna in varorna.

Idag har jag haft en jobbig dag. Är så trött mentalt av att behöva ha koll på allt och med Emilia som är inne i en riktig trotsperiod och slåss mycket. Och så fort hon inte är i centrum så hittar hon på dumheter, leker Emma med en leksak så ska Emilia ha just den och så vidare. Dagarna innehåller många raseriutbrott där hon blir okontaktbar för en kort stund, men detta är ju helt normalt för hennes ålder.
Skulle helst vilja få vara för mig själv och bara vara en dag eller två...

Ska nu på allvar börja ta tag i mig själv vad gäller mat och träning. Ska försöka föra kostdagbok och träna 3 dagar i veckan till att börja med. Inte stenhårda pass, men 20-25 minuter på crosstrainer, promenad eller så. Måste verkligen få lite kondition och komma i form innan hela garderoben har krympt för mig...

Nej, nu ska jag ta och kolla lite på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0