Midsommar!

I torsdags när jag hämtat Emilia på dagis så åkte vi och handlade lite på Kvantum och sen åkte vi till Blomsterlandet och köpte lite blommor. När vi kom hem så gick hela familjen en promenad och plockade blommor. Lupiner, prästkragar och hundkex blev det. Tidigare på dagen plockade jag blåklint, det var lite pinsamt för jag stannade till vid en slänt vid vägen där jag sett blåklint. När jag nästan var klar så stannade det en bil och en dam klev ur. "Trevligt att du tycker om blommorna, men jag sköter om den här slänten" sa hon. Jag bad så hemskt mycket om ursäkt och skämdes, jag talade om att jag var trodde den till hörde kommunen. PINSAMT var ordet...
 
Igår var det midsommarafton och vilket väder vi fick :o)
Vi började dagen med en god frukost och sen fixade vi lite. Jag band kransar till tjejerna och vi gjorde oss redo och for ut till Örlen och åt sill och potatis. Sen hann vi med en snabbt firande vid midsommarstången innan vi åkte till Skövde igen. Snabbt hem och hämtade lite saker och åkte ner till Niklas och Malin för att ha en helt underbar midsommarafton i goda vänners lag. God mat och trevligt sällskap, vad mer kan man begära?! Kände så underbart att kunna njuta av tillvaron och koppla av. Och bäst av allt, när de frågade hur det var så kunde jag svara "Jo tack, det är jättebra" What a feeling!
 
Här kommer dagen i bilder!
Kransarna jag band som tjejerna knappt hade på sig, men fina blev de.
Tjejerna Larsen, Emma hade inte tid att se mot kameran och ville INTE ha kransen på huvudet.
Emilia i full fart...
...och Emma också!
Alla barnen lekte lekar, de spottade grodor, kastade pil och hoppade staffett och sen fick alla varsin strut med blått, gult och vitt godis i. Här njuter Emilia av sitt!
Det var två trötta tjejer som satt i bilen när vi kom hem vid 23.30. Ingen av dem somnade under kvällen. Emilia lekte med alla barnen och var i sjunde himlen. Emma satt med mig och Micke och hon charmade alla med sina kramar, pussar, high five och "pratande".
 
Idag tog vi en behövlig sovmorgon innan vi vaknade. Emma först som vanligt och sen åt vi sen frukost. Vi tog en städdag och det känns skönt att ha fått lite ordning.
 
Hoppas ni haft en underbar midsommar!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilka underbarabilder:)

2012-06-26 @ 08:17:02
URL: http://eklund84.blogg.se
Postat av: Michaela Smaragd

Vilka fina tjejer!!!!

2012-06-27 @ 22:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0