Känns som om allt har hamnat bakom eller hur jag ska säga...

Var hos kuratorn igår och det var rätt jobbigt samtal denna gång, då är jag bra trött när jag kommer därifrån. Har två samtal till innan sommaruppehåll och sen nytt samtal i början på september. När jag kom hem efter samtalet så myste jag och Emma en stund innan det var dags för henne att få välling och sova middag. Jag valde att ta en paus i målandet för Emilia skulle inte vara så länge på dagis. Så jag tog det lite lugnt tills det var dags att väcka Emma. När jag kom ner till deras rum så var det tomt i Emmas säng?! hon hade krupit över till Emilias säng och lagt sig halvt under täcket med sin lilla kaninis och där sov hon så sött.
Sen åkte vi och hämtade Emilia som höll på att göra pärlhalsband när vi kom. Innan vi åkte hem så tog vi en tur till MAXI och handlade. När vi kom hem så satte vi igång att steka pannkakor som vi sedan åt med sylt till. Det är såååå gott med pannkakor, har fått ihop en riktigt bra smetkombination nu som vi kommer köra på. Vi gör den på havremjölk, vatten, ägg, mjöl och havregryn. Det blir lagom söta pannkakor med frasiga kanter *mums*.

Idag var jag ute och målade lite när Emma låg och sov middag. Åt lite mellis innan vi åkte och hämtade Emilia som satt och åt mellis när vi kom. Det har börjat en ny "fröken" på hennes avdelning, en kille som har en termin kvar på förskollärarutbildningen. Så nu är det totalt tre killar som jobbar på förskolan.
Vi åkte hem och packade picnicväskan och väkte Micke för att sen åka tillbaka till dagis och gå på vårfest. Alla barnen och personalen sjöng sånger på svenska och engelska som de har övat på de senaste veckorna, de var sååå duktiga. Sen var det tipspromenad, vi gick och tittade på avdelningen på barnens teckningar och sen var det grillning. Är så underbart att se Emilia tillsammans med sina kompisar och hur kul de har tillsammans och få se allt fint de gör på dagarna.

Men nu ikväll så känner jag mig inte riktigt i form. Är nedstämd och känner oro och ångest i kroppen. Jag har ju fortfarande svårt med sociala sammankomster upptäckte jag idag, jag var inte orolig inför att åka dit som jag har varit tidigare men när vi väl kom dit så kände jag att mitt "inre" började haverera och jag fick koncentrera mig för att inte bryta ihop. Allt känns bara som ett enda kaos och det är så jobbigt. Och efter att vi kom hem så har tankarna kommit ikapp mig och det känns som om allt hamnat bakom eller efter. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, jag hinner liksom inte med allt jag vill. Är så mycket som hamnat åt sidan nu när altanbygget är igång och det är saker som tvätt, städ och sånt. Tänker att jag ska ordna det ena och det andra och att jag "tar det imorgon" men så blir det inte. Har inte koll på något just nu... gillar jag inte. Men jag är snart tillbaka på banan igen ska ni se. Man kan ju inte vara på topp jämt.

Men nu ska jag ta lite meeze yoghurt och sen krypa i säng. Natt natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0