It's a rainy day!

Ja vad ska man säga, det har regnat hela dagen. Grannen har en sån där regnmätare och på ett dygn har det kommit 60 mm!!!
Men regnet till trots så har vi varit ute och snickrat på altanen. Det är just nu plankväggen som får vår fulla uppmärksamhet och den är nu klädd till lite mer än hälften med plank. Riktigt bra kommer det bli. Måste komma på någon bra lösning för elen hur den ska dras därute bara. Elektrikern kan nog inte kommer förrän efter semestern och jag vill inte vänta så länge med att göra klart väggen så nu tänker jag för fullt.
 
Emilia har varit på dagis idag, hon började 10.30 idag så de var inne när hon kom och när jag hämtade så var de inne. De hade varit uppe på vindsvåningen och haft minijympa. När vi kom hem så pusslade vi och läste böcker innan det var dags för kvällsmat och "Madicken på Junibacken". Emilia somnade snabbt när vi krupit ner och Emma likaså. Jag tog en dusch och när jag kom ut ur duschen så kom en pigg liten Emma trippande med sin lilla kanin. Så jag fick gå och natta henne en gång till och denna gång gick det inte så fort. Hon skulle kramas och pussas och gosa med sina mjukisar och så skulle hon kramas och pussas igen. Men till slut somnade hon igen. Är så mysigt att ligga och mysa sådär. Får väl se om hon vaknar igen eller om hon sover hela natten. Hon har tänder på gång. Nionde tanden sprack igenom förra veckan.
 
Nej, nu ska jag ta och koppla av mig lite i soffan innan jag ska sova. Imorgon ska jag till kuratorn och ta en kik på stan efteråt om jag orkar.
 
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0