Härliga fredag!

Tjejerna är så underbara när de vaknar på morgonen. Först brukar Emma vakna och tassa omkring och sen vaknar Emilia något långsammare och sträcker på sig och myser lite innan hon går upp. Sen går de omkring i sina tjocka blöjor och plockar med lite leksaker innan jag har vaknat helt till liv och tagit mig upp ur sängen.
Jag funderar dock på när Emilia ska kunna bli torr på natten för hennes blöja är så full på morgonen att det inte får plats en droppe till i den och dessutom så läcker den VARENDA natt!

Idag har jag målat lite och ringt runt för att försöka lista ut vem som äger marken som är vid vår parkering. Det står en björk där som kletar ner våran bil så den ser för j-lig ut. Ringde i alla fall till kommunen men hon som jag pratade med där tyckte inte att det såg ut att vara deras mark så jag ringde till de som äger hyresfastigheterna men hon som jag prata med där hade ingen aning så jag fick numret till deras VD som inte svarade i telefon. Får ringa igen på måndag för den där björken ska ner!

Hämtade Emilia klockan 13 idag och satt och pratade lite med en av fröknarna en stund. Det hade varit en lugn och mysig dag med totalt 17 barn och 7 personal i hela huset. Så skulle det vara jämt. När vi kom hem så gjorde vi lite mellisfika och gick ut på baksidan och njöt av det härliga vädret. Sen var vi ute flera timmar. Barnen lekte och jag klippte gräset så gott det gick bland allt virke. Har målat lite ikväll efter att tjejerna somnat. Emilia somnade efter 15 sekunder hon lagt huvudet på kudden och Emma strax efter. Minns inte när nattningen gick så snabbt sist.

Nu sitter Micke och kollar på fotbollen och jag sitter här och har sörplat en kopp kaffe. På söndag ska Micke och Daniel, eller Dalig som Emilia säger, snickra på altanen. Vindskivor, plåtar och takavvattning ska på plats och så ska det skruvas trall. Jag ska väl försöka måla lite imorgon. Måste börja göra i ordning utebordet som ska målas vitt också, funderar på om jag ska göra en ny bordsskiva av finsågade brädor, kan nog bli fint.

Nej, nu ska jag inte sitta här och uggla mer. Ho ho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0