Bygga, måla och sommarlov

Nu har Emilia sommarlov i 6 veckor. Är lite svårt för henne och förstå att hon inte ska till dagis en tid framöver. Hon älskar ju verkligen sitt dagis, kompisarna och fröknarna. Men det ska nog gå bra :o)

Igår (lördag) så var vi ute och grejade hela dagen och fick massor gjort. Tjejerna lekte och jag och Micke snickrade. Vi fick ihop bordsskivan till utebordet som kommer bli sååå snyggt och ännu bättre när det är gjort av oss själva. Det var lite pyssel, mätande och fixande men till slut så blev det klart. Ska slipas och målas nu bara och så ska vi få tag i svarta smidda spikar vilket verkar vara svårt, men skam den som ger sig. På kvällen målade jag väggen med grundfärg och undersidan av bordet är fördigmålat. Altangolvet är nu helt klart och brädväggen ska bara strykas med täckfärg 2 gånger. Elen skall dras, infravärme och belysning ska utses och det är inget lätt projekt. Jag är ute efter en stor plafond att ha på väggen som tål att sitta ute och det verkar inte vara så lätt. Sen ska det byggas hylla/avlastningsbänk, jag vill ha någon slags hängstol och så ska det piffas.

Idag har Micke varit på utbildning på jobbet och jag och tjejerna har haft en härlig dag här hemma. Vi har städat, tvättat, myst i soffan, lagat mat och massa mer.
Nu är vi lediga allihop tillsammans i 6 veckor! Så hit med sol och värme nu :o)

Emilia är så duktig. Hon har stenkoll nu på hel, halv och fjärdedel, börjar få kläm på tredjedel och hon räknar till 6.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0