Besök och mumsigt fika!

Efter en god frukost så åkte jag och Emilia och handlade på Maxi. Tog en kik på Blomsterlandet också, är så sugen på att köpa växter till trädgården, men vill inte panikköpa något bara för att. När vi kom ut från Maxi så mötte jag en gammal arbetskamrat som jag inte träffat på över 3 år och vi stod och pratade en stund.

När vi kom hem så satte vi igång att förbereda fika. Och strax efter 14-tiden så kom det besök. Det var min morbror och hans sambo som tittade förbi. Det var länge sedan vi träffade nu och det var jätteroligt att de kom hit. Vi satt på altanen och fikade och pratade. Vi åt en supersmarrig "kaka" som bestod av smördeg som jag bredde Lemon Curd på, strödde sen över grovt riven mandelmassa, lade på melonskivor, färska hallon och madelspån. Sen in i ugnen i 20 minuter och serverades lite avsvalnad med vispad grädde. Mums mums, den skall göras fler gånger :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0