Upp som en sol och ner som en pannkaka...

Då ska vi se vart vi var någonstanns... Jo just det, inskolning på dagis. Igår morse lämnade Micke Emilia på dagis, alla var inne när de kom för det hade kommit nya leksaker och så var det skitväder ute. Emilia gick direkt och lekte med de andra barnen och Micke pratade med en fröken. Sen sa Micke till Emilia att han skulle åka en sväng och komma och hämta henne senare. Okej sa hon och så åkte Micke.
Han åkte och hämtade Emilia vid 12-tiden och när han stod i kapprummet så hörde han en välbekant röst "Pappa kommit". Då kom Emilia från köket där hon varit med och hjälpt Berit. Hon ville knappt åka därifrån och det hade gått superbra hela dagen. När de kom hem så var hon jätteglad och såg så stollt ut. Hon var dock väldigt trött och gick och la sig på soffan och fick en clementin. När Micke satt hos henne så sa hon "Blåsa pussa mitt öra" och så höll hon sig för högerörat och ganska snart blev hon jätteledsen. Det blev bara värre och värre och hon sa att det gjorde ont i örat. Hon fick Iprén och så ville hon gå ner och lägga sig. Hon somnade snabbt så hon fick sova en stund.

Jag åkte in till stan för jag skulle till optikern och även försöka hitta några bra utebyxor till Emilia. Superbra optiker jag träffade, hon var väldigt noga och dubbelkollade alla resultat. Jag har ju problem med att jag kisar mer eller mindre jämt och det är tydligen för att mina glas jag har nu är något för starka. Sen kollade jag ut 3 bågar och tog kort och mailade dem så Micke skulle kunna se dem. Micke gillade 2 av bågarna men jag ringde och beställde alla 3 idag ändå. Tycker faktiskt att 2300 kronor för 3 par kompletta glasögon och synundersökning är helt ok.

Imorse när vi vaknade var Emilia väldigt varm så vi tog en temp, 38,4 grader hade hon så det blev inget dagis idag och Emilia blev arg som ett litet bi för att hon inte fick gå till dagis. Efter frukost åkte jag och handlade. Köpte ett par täckbyxor igår på H&M inne i stan 50% var det så de kostade bara 125 kronor. Men de var något långa så jag kollade på H&M på Elins Esplanad om de hade en storlek mindre men det hade de inte. Däremot så hade de jackan som hörde till byxorna för 100 kronor!!! Hade kostat 399 kronor så det var ju inget att tveka på. Handlade mat inne på MAXI och åkte sen förbit Kvantum och köpte semlor och lite saker de inte hade på MAXI. När jag kom hem och vi hade packat upp så satte jag och Emilia oss i soffan och läste 2 nya böcker jag köpte till henne idag. Innan andra boken var slut hade hon somnat gott i soffan. När hon vaknade tog vi en temp, samma som imorse. Hon har ätit dåligt idag och varit trött och rätt gnällig. Men nu sover hon gott, hoppas hon är bättre imorgon.

Skrattade åt henne förut idag. Emma satt och pillade på granen och tog ner en kula. Sen gjorde Emilia det också och jag sa till henne att så gör vi ju inte. Då svarar hon "Men Emma gör ju så!"

Nu ska jag snart sova, hoppas ni har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0