Speed??

Hmm nu börjar jag fundera om det har flyttat in någon speedad alien i Emilia. Ni förstår att om hon vaknar på natten (vilket hon ofta gör för hon blöjbyte) så har hon de senaste gångerna blivit helt hyperspeedad och ska ABSOLUT inte sova. Hon ska tända lampan, gå upp och kissa, dricka eller annat. Detta resulterar i att även Emma vaknar och att ha båda dem i sängen när Emilia är på DET humöret är ett smärre skräckscenario. Det slutar med en gråtande Emma för att Emilia kastat iväg hennes napp som (givetvis) ramlar ner bakom huvudgaveln på sängen och går inte att få tag på, jag är irriterad eftersom Emilia eller Emma lyckats skalla mig eller dragit mig i håret och Micke är irriterad han också och försöker få Emilia att ligga stilla och somna medans jag gör det samma med Emma. Emilia skriker och gnäller om vart annat och viftar med armar och ben. Men vi är FAST beslutna över att vi INTE ska gå upp och till slut, efter en lååååång kamp så somnar vi alla av utmattning. Visst låter det som en underbar natt! :o) NOT!! Men man överlever det också som tur är.

Idag har jag och Emilia varit ute och lekt i snön på baksidan. Vi gick på skattjakt nere i skogen och hittade fina "skatter" bland annat i form av en röd plastpåse. I övrigt så har vi tagit det rätt så lugnt. Jag har förberett lite för imorgon. Lagt fram kläder till tjejerna och packat ner extra kläder i Emilias lilla väska. Jag har namnat de kläder som ska med imorgon med märkpenna eftersom namnbanden inte hunnit komma än. Det var nämligen någon som glömde av att beställa dem i tid. Okej okej, jag erkänner att det var jag.... *skäms*

Emilia ser fram emot att börja dagis imorgon och hon ska "leka alla barnen och köra bil". Det ska bli spännande att ta detta stora steg att hon ska börja på dagis, känns jättekonstigt och jättestort. Jag är dock orolig för hur jag ska klara av att komma upp på morgonen och få in rutiner så vi hinner i tid. Jag har ju liksom inte behövt passa så många tider när jag gått hemma i typ 3 år. Så det blir en utmaning.

Rapporterar imorgon hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0