Lilla stumpan har inte ätit riktigt på 3 dagar...

Vet inte vad det är med vår lilla Emilia. Hon har ju varit förkyld och har nu hostat i över 6 veckor och det har jag också gjort. I torsdags kväll så ville hon inte ha sin välling vilket hon alltid brukar vilja ha. I fredags så var hon trött och låg mest på soffan och ville inte äta något mer än någon frukt, ingen välling på kvällen. I går så var hon ännu tröttare och låg och sov större delen av dagen och åt knappt ingenting. Vi ringde 1177 och de gav oss en tid på Jourcentralen klockan 16.00. De kollade öron, hals, lyssnade på lungor och hjärta och tog en snabbsänka, men de kunde inte säga vad det kan vara. De sa att vi skulle avvakta och blir det inte bättre så får vi söka igen. Idag har hon varit lite piggare men inte ätit något mer än en banan, en liten vårrulle och druckit mjölk. Hon får vara hemma från dagis imorgon så får vi se.

Jag har ÄNTLIGEN fått tid till en överläkare på vuxenpsyk. Ska bara förklara lite kort hur det kommer sig.
I onsdags skulle det ringa en AT-läkare angående dosändring, men han ringde inte. Då ringde jag och pratade med en sköterska och hon sa att hon skulle skicka en påminnelse till honom. Jag var så ledsen och fann mig inte i att säga något mer. Ringfde tillbaka lite senare när jag lugnat mig och berättade hur jag mår och att jag inte tollererar att bli behandlad på detta sätt. Vi pratade en låååång stund och hon sa att hon skulle hjälpa mig, hon såg att jag stod på kö för återbesök till ytterligare en AT-läkare, men hon plockade bort mig därifrån och satte upp mig på akut tid till en överläkare. Så den 8 februari ska jag dit. Känns bra, men jag vågar inte hoppas för mycket ännu. Jag måste skriva ner allt hur jag känner och tala om för honom att bara för att jag inte bryter ihop och gråter ihjäl mig så mår jag inte bra.

Emma blev vägd och mätt på BVC i onsdags och hon väger nu 8 kilo och är 70 cm lång. Satt och pratade med BVC-sköterskan i närmare 1 ½ timme och hur jag mår och det kändes så himla bra.

Nu ska jag rulla garn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0