Dags för en ny stil?

Var såååå trött imorse när jag skulle gå upp. Emilia kom in vid 3.30 inatt och ville byta blöja så det gjorde vi, gick in och kröp ner i stora sängen och då vaknade Emma och hon fick komma och ligga mellan mig och Emilia. Sen ville inte Emilia somna. Hon blir helt "speedad" ibland när hon vaknar på natten och ligger och pratar och ska tända lampan och gå upp. Men hon somnade till slut efter ett par timmar. Sen ringde klockan vid 7 och Micke ringde innan han åkte från jobbet och väckte mig, men jag somnade om. Vaknade igen när Micke kom hem från jobbet vid 7.30 och då var det full fart in i duschen och gjorde mig redo, hann inte äta frukost utan det blev en banan på vägen. Kom i alla fall i tid till läkaren.
Som sagt så var det en ny läkare idag IGEN! En AT-läkare som är där några veckor. Hon var väldigt grundlig och uppmärksam och jag fick order om dosändring på medicinerna. Så nu gäller 150 mg Venlafaxin (tidigare 75 mg) i 6 veckor och 50 mg Sertralin (tidigare 100 mg) i en vecka, sedan 25 mg i en vecka och sen tar jag bort den helt. Om 6 veckor får jag komma och träffa an ny läkare och utvärdera. När jag kom hem så började jag fundera på varför jag ska äta den dosen så länge eftersom jag vet (och troligen läkarna också) att jag kommer behöva minst den dubbla dosen, ska ringa nästa vecka och höra med dem. Men det kan ju vara så att man ska sätta in medicinen långsamt, inte vet jag.

Jag passade på att gå in på Synoptik och kolla på lite glasögon. Slutade med att jag lånade hem 4 bågar som jag ska lämna tillbaka på lördag. Tror inte jag kommer köpa glasögon där för det är rätt dyrt. Inte lika dyrt som på Synsam men ändå dyrt. Jag räknade på att för ca 4500-5000 kronor så får jag 1 par kompletta glasögon på Synsam, 2 par kompletta glasögon på Synoptik och 6 par kompletta glasögon på Smarteyes. Nackdelen på Smarteyes är att man inte får låna hem bågar vilket är rätt knäppt tycker jag. Men jag får ta en dag och gå dit och kolla igenom deras sortiment och hoppas att jag hittar några snygga bågar. De har ju över 1000 bågar att välja på så det ska väl finnas några som faller mig i smaken.
Av de fyra jag har hemma nu så var det bara 1 par som Micke gillade. De andra tyckte han var för stora, men han är ju van att se mig i svarta, rektangulära bågar så det är klart att det blir ovant med en annan typ av båge. Men jag känner att jag faktiskt vill ändra min stil lite. Vill ju gärna inte köpta ett par svarta, rektangulära bågar igen.

Jahapp, tjejerna sover nu. Hoppas Emma kan sova hela natten, hon brukar ju vakna på kvällarna och ha svårt att somna om. Så vi får se om "trenden" vänder snart, hoppas på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0