Ny stol till Emma!

Helgen är här och det är nu lördag kväll. Emma sover och Emilia nattas av pappa och här sitter jag. I veckan har det varit rätt tunga kvällar för mig för Micke har jobbat kvällar. Jag har ju som jag skrivit tidigare mycket biverkningar av medicinen och bland annat huvudvärk som inte ger sig med värktabletter och att då orka hålla humöret på topp när Emilia är trotsig och Emma är väldigt närhetskrävande är inte det lättaste. Emilia hittar på bus och hyss så fort jag inte har fokus på henne och i veckan har det varit mycket slå och puttas mot både mig och Emma. Mitt tålamod har tagit slut många gånger kan jag lova. Emilia är enivs när hon sätter den sidan till och slappna av mer än några minuter kan hon inte. Det gnälls och skriks och hon vill inte göra saker ensam utan hon vill att jag ska vara med. Så då har jag hittat på saker som pussla, pärla, rita, bygga lego och så vidare, det går bra i några minuter innan hon kastar iväg pusselbitar, pärlor, pennor och legobitar *suck*. I torsdags så gick vi en promenad med Åsa och Linus och vi var ute i 1,5 timme och det gjorde att det blev något lättare inne sedan.

I tisdags så var det drop-in fika på dagis med semla. När vi kom dit och Emilia såg oss så kom hon springande emot oss. Micke gick bakom mig och Emilia springer rakt förbi mig och kastar sig runt pappa, det såg för skönt ut :o) Sen kom hon och kramade mig och Emma också. Vi fikade och satt och pratade med några andra föräldrar och fröken Mikael.
Jag åt 2,5 semla i tisdags kan man nog säga, en hemma på förmiddagen, en bit semletårta på dagis och en semla här hemma på kvällen, akta dig vad gott det är *mums*

I veckan har jag fåt målat lite grejer här hemma och jag har strukit en del på min "Att göra-lista". Kistan är målad, den ska bara slipas lite nu så den får lite Shabby Chic utseende och så har jag målat golvlampfoten som vi har ställt upp i vardagsrummet med ny skärm på. Sen fick vi två stoooora paket på posten i veckan, det var canvas-foton som vi beställt. Tre bilder på Cassius och en collage-tavla med bröllopsbilder. Jättefina blev de.

I fredags morse så sa Emilia när vi varit vakna en stund "Jag vill leka mera med Linus". De sprang nämligen runt och jagade varandra lite i slutet av promenaden i torsdags och de tyckte det var jättekul. Så vi ringde till Åsa och frågade om hon och Linus ville komma hit och leka lite på vår baksida och det ville de. Så Emilia och Linus grävde i sandlådan, gungade och sparkade boll en stund. Linus blev trött och hungrig efter en stund så de gick hem. Men jag och Emilia var ute en stund till och vi tog en liten upptäcksfärd i skogen här nedanför och tittade på grenar, kastade lite snöboll och tittade på rådjursbajs. Emilia tyckte det var så spännande så, sen var det dags att gå in och äta lite lunch. På eftermiddagen åkte Emilia och pappa och dansade på Pyttedansen och köpte med sig pizza hem.

Idag åkte vi till Babyproffsen för att titta på bilstol till Emma. Kollade på en sådan vi har till Emilia (Britax Multi-Tech) och jämförde med Britax nyaste stol. Hade inte tänkt köpa någon där egentligen, men den vi till slut valde kostade samma där som på nätet där vi tänkt beställa så vi köpte den på Babyproffsen och fick den monterad i bilen. Det blev en Britax Max-way. Tanken är nu att Emilia sitter i sin stol tills hon inte kan sitta bakåtvänd längre. Det rekomenderas ju att de sitter bakåtvänt till minst 4 års ålder, men eftersom det är så mycket säkrare att sitta bakåt så kommer hon nog få sitta så tills hon är 5 eller 6 år eftersom stolen är gjord för det (9-25 kg). Sen köper vi en annan stol till henne och så kan Emma eventuellt ta över Emilias stol eller ha kvar den hon har nu. Den är också godkänd för 9-25 kg och våra små tjejer lär ju inte väga 25 kilo än på många år kan jag tro.
När vi vara klara på Babyproffsen så åkte vi till Elins Esplanad och gick först till Apoteket och sen in på MAXI och handlade. Hittade 3 böcker till tjejerna på bok-rean. Emilia älskar ju böcker så hon blev så glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0