Jaha...

Emilia är fri från feber sedan i lördags och Emma sen igår. Micke har blivit sämre och är hemma idag. Jag tror att jag börjar bli sämre så vi får se. Emilia har i alla fall varit på dagis igår och idag. Var lite ledsen igår när Micke lämnade och när jag lämnade idag så var hon jätteledsen och ropade efter mig och ville inte leka med barnen. Jag kände mig jättehemsk, men jag känner att jag måste få lite tid utan henne för att jag ska orka. Mår riktigt dåligt just nu med massa ångest. Ska till läkaren imorgon. Men nog om det nu.

Emilia är i en hemsk trotsperiod. Hon testar verkligen vårt tålamod. Hon gapar och skriker och kastar saker. Först ska hon t ex pärla och lägger pärlor på plattan och är jätteglad, sen åker det ner någon pärla på golvet och då "råkar hon" putta ner mer pärlor och till slut ligger alla pärlor på golvet och hon kastar omkring dem. Sen ska hon rita men så åker alla pennor i golvet. Sen ska hon pussla och sen åker alla pusselbitar i golvet och så kan hon hålla på. Hon gnäller och upprepar samma sak om och om och om igen så det retar gallfeber på en och hon gör ALLT för att få uppmärksamhet. Men idag när hon kom hem från dagis och hade ätit mellanmål och började gnälla och tjata om vad det nu var, så ignorerade vi henne totalt både jag och Micke. Till slut så pratade hon vanligt och då pratade vi med henne. Sen började det gnällas och tjatas igen och då ignorerade vi henne igen. Vi ska vara stenhårda på det nu att beter hon sig så så får hon ingen respons och FÖRHOPPNINGSVIS så ger det resultat.
Jag åkte och handlade förut och det hade varit lugnt här hemma och kvällsrutinerna gick jättelugnt utan gnäll, gråt eller tjat.

Apropå pussel så är Emilia jätteduktig på att pussla nu. Hon klarar pussel på mellan 20-30 bitar själv nu. Är så stolt över henne.

Nej nu ska jag gå och sätta mig i soffan och virka lite.

Kommentarer
Postat av: Smaragden

Stumpan.. Vet du.. Aston kan fortfarande bli ledsen o skrika efter mig.. Det gör lika ont varje gång....... Varje gång vill jag ta med honom hem.. Men med en tår i ögat lämnar jag... När jag hämtar sen så har han haft det superbra =)

2012-02-08 @ 18:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0