Feber på en till!

Emma har sovit dåligt inatt. Hostat och gråtit och hon fick ligga hos mig vilket resulterade i att vi båda sov dåligt. Imorse var hon jättevarm och när jag kollade tempen så hade hon feber och Emilia har fortfarande feber. Emma äter bra men Emilia har inte ätit riktigt på en vecka nu. Hon äter knappt 1 deciliter yoghurt, lite russin, 1 isglass och dricker 2-3 deciliter mjölk och lika mycket vatten om dagen. Idag har hon varit piggare fram till 15 tiden då hon somnade på soffan i några timmar. Emma har sovit som vanligt.
Nu ligger Micke nere hos Emilia och det kan nog ta tid. Det har börjat krångla lite vilket säkert beror på att hon sover en hel del på dagarna, men i tre kvällar nu har hon efter att vi släckt lampan sagt "jag vill sova själv, gå då". Går vi då så börjar hon gråta och ropar på oss men hon vill ändå sova själv ?!??! Hur gör man då? Vi ligger kvar och efter en lång stund så somnar hon.

Jag har plockat i ordning lite i pysselrummet idag och slappat en hel del på soffan och vi har kollat på Madicken. Det kan nog vara nya favoriten hos Emilia nu. Är trevligt med lite omväxling och inte bara Karlsson på taket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0