En sammanfattning av....

Har haft väldigt mycket biverkningar av medicinhöjningen men det verkar som om jag har blivit lite lugnare och fått liiiite mer energi att göra vissa saker. Dock inte i närheten av det jag vill men jag får väl ge det mer tid.

I torsdags så var jag på "inskolningssamtal" på dagis och pratade igenom hur inskolningen med Emilia gick och hur det går för henne. Vi var jättenöjda med "3-dagarsinskolning", det var ju bara jag som hade det kämoigt men det hade ju med mig att göra. De ser Emilia som en mycket trygg liten tjej som är lite avvaktande först för att sedan "ta för sig". Första tiden var hon med de barnen som skolades in samtidigt som henne och var mest som en liten svans efter någon fröken. Nu är hon mer med de lite äldre barnen som också tycker om att vara med henne. Men hon leker lika bra med alla och har lätt för att "hoppa in där hon är". Hon har mycket ideér om vad hon vill göra och hon pusslar och pysslar mycket.
Det var några dagar efter att hon vart sjuk som hon var ledsen vid lämning, men nu senaste veckan har det gått super och hon skuttar av glädje från bilen och in. Det känns jättebra. Hon är trygg med all personal och hon pratar mycket om barnen och personalen här hemma. Det enda som är "negativt" är att hon inte äter så mycket på dagis. Men det kommer ju med tiden.

I helgen har jag börjat måla lite grejer här hemma, en brudkista och en lampfot. Jag har ÄNTLIGEN kopplat in lampan över matsalsbordet. Var ju bara över 2 år sedan vi satte upp den och innan det så hade den legat här hemma i 2 år... bra jobbat av oss :o)

Imorgon är det semledagen!!! Undra hur många semlor jag ska äta? Älskar verkligen semlor. Det är drop-in fika på dagis för barnen ska baka semlor imorgon så där blir det ju en, sen säljer de semlor för 10 kronor styck på KVANTUM så där blir det minst en, sen kanske de har semlor på öppna förskolan (om jag nu orkar gå dit, är inte så väldigt sugen) så där blir det ju en också i så fall. Ja ja, jag återkommer med hur många jag får i mig. Men vänta lite, var det inte jag som skulle försöka tänka på vad jag stoppar i mig och komma igång och träna!? Jo, men var hittar man motivationen och orken till att sätta igång? Jag har ingen liggande här hemma i alla fall. Crosstrainern har i alla fall flyttats för 3:e gången i detta hus så nu står den i vardagsrummet i hopp om att det skulle vara lättare att ställa sig på den och köra lite, men än så länge så är det bara Emilia och Emma som har använt den om än på sitt egna sätt. Kanske ska köra en stund nu och sen gå ner och ta en skön dusch?

Ska fundera på det lite när jag avslutat här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0