Hoppsan, det var som...

Guld! Guld! Guld! Satt och zappade mellan hästhoppning och seglingen på eftermiddagen. I seglingen låg Sverige på säker medaljplats och det såg såg hela tiden ut som att det skulle sluta med ett silver. Efter målgång och vinnare i medalj-loppet så blev det sedan en stunds förvirrad väntan för de Svenska seglarna och även för Britterna som såg ut att ha haft guldet i en liten ask. Men se de hade de inte, för de hade tappat hela 7 placeringar och guldet gick till SVERIGE!!! Jag släppte allt jag hade i mina händer och ställde mig upp och jublade och Emilia som satt och pysslade gjorde likadant och Emma satt i soffan och följde vårt exempel.
Hästhoppningen var kul att se och imorgon är det dags igen. Hoppas det kan bli någon medalj där också. Jag och tjejerna tog käpphästen och hade lite egen hopptävling på övervåningen och de hade riktigt roligt, jag med för den delen :o)
 
Annars har det varit en hemmadag, efter frukost satt jag och Emilia och pysslade lite och gjorde nyckelringar. Sen grejade hon med lite klistermärken, pärlade och ritade lite medans Emma sov middag och Micke gick ut och klippte gräset. Sen åt vi lite pannkaka och så kollade vi såklart på OS emellanåt. Emilia och Micke gick till en lekplats medans jag och Emma var hemma och tvättade lite och gjorde iordning på lite saker i tjejernas rum.
 
Nu ska vi äta varma mackor och se på herrarnas 100-meters final med bland annat Usain Bolt. Ska bli spännande att se, det kommer gå fort då det är många riktigt snabba löpare med. 
 
Ja, jag har drabbats av OS-feber, jag erkänner :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0