Det hade jag inte trott igår när jag somnade!

Satt och läste SLA när vi åt frukost och såg en annons som föll mig i smaken.
"Funderar du på att börja rida? Vi har prova-på-ridning fredag 10/8 kl. 16.00"
Så dit for vi hela familjen idag, Skövde Ryttarförening. Fint väder var det också :o)
Emilia tyckte hästarna var så fina och stod och väntade på att få sitta upp på hästryggen. "Jag vill hoppa" sa hon. När det var dags så provade vi ut en hjälm och så gick vi med en ridlärare in till den minsta ponnyn i gänget. "Flicka" hette hon och var en brun liten ponny och så söt. Emilia gick modigt fram och hälsade på Flicka och så lyfte jag upp henne. Där satt hon så fint och ridläraren skulle rätta till stigbyglarna. Då rätt som det var så ville inte Emilia längre. "Vill inte hoppa" sa hon och sträckte sig efter mig. Vi försökte få henne att bara sitta i sadeln igen, men det ville hon inte. Men hon klappade Flicka till och med på mulen och var glad när vi gick ut till pappa och lillasyster igen.
Så var det då frågan om jag skulle våga! Efter alla dessa år av i princip ren rädsla för hästar. Jag pratade med en ridlärare och sa att jag i alla fall ville testa. Provade ut en hjälm och gick in på ridbanan och valde en jättefin skimmel vid namn "Cappucino". Hoppade upp i sadeln och döm om min förvåning när jag känner mig hur cool som helst. En tjej gick med en liten bit så jag fick känna efter lite men ganska snart så sa jag att hon kunde lämna. Började med skritt och testade snart på att trava, kändes ovant att sitta på hästryggen igen och kände det var svårt att komma ner i sadeln och få riktigt bra balans. Men det kändes bra och efter ett tag så sa ridläraren till mig att prova du lite galopp också. Shit tänkte jag och fick en liten uppfriskande genomgång vad jag skulle tänka på, det är ju trots allt 18 år sedan jag red på riktigt om man säger så. Det krävdes ett par försök innan jag till slut fick till det och guuuuuud vad underbart :o) Men det krävs ju benmuskler för att orka och det har ju inte jag så starka och sen är det INTE att rekomendera att rida i jympaskor.
Men JAG GJORDE DET!!!! Och jag är så stolt.

Annars? Jo tack. Trött efter några nätter med dålig sömn och bråkiga läggningar med Emilia. Men annars bra, Mickes sista dagar på ledigheten så på måndag börjar allvaret igen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jaa, fina Kapucino! Jag hoppade honom i terrängen i våras, fantastisk! Gillar verkligen den hästen.
Inga planer på att börja rida igen då?

2012-08-22 @ 18:15:30
URL: http://Saantos.blogg.se
Postat av: Sara

Vet inte om min kommentr gick iväg! Men Kapucino är fantastisk. Gillar den hästen skarpt! Hoppade honom i terrängen i somras/våras! Underbart!
Du ska inte börja rida igen då?

2012-08-22 @ 18:16:56
URL: http://Saantos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0