Aquagen pruritus

Jag har under flera år drabbats av mer eller mindre intensiv klåda (som jag idag kommit fram till uppträder efter att jag duschat eller efter att jag svettats). Har funderat många gånger på vad det kan bero på, men har ändå tillslut tänkt att det är väl att jag är torr i huden och att jag är känslig helt enkelt.
Men nu de senaste veckorna så har det eskalerat och idag när jag kom ur duschen så var det olidligt jobbigt. Det hjälper inte att jag smörjer mig med olja eller bodylotion och det gör mig galen. Jag satte mig och sökte på "klåda efter dusch" på Google och där fick jag nog mitt svar. Det finns en sjukdom som heter "Aquagen pruritus " eller på svenska "vattenklåda" och det stämmer in på mina symtom. Så troligtvis är det detta jag lider av, får väl ringa vårdcentralen och höra efter.
Ha ha, varje dag lär man sig något nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0