90 minuters psykisk terror och våld!

Nej, det är ingen ny film jag pratar om. Det är kvällens nattning av vår underbara 3-åring Emilia som vid vissa tillfällen är väldigt nära att läggas ut på annons på blocket med rubriken:
"Energifylld, egensinnig och viljestark 3-åring bortskänkes"
Hon är verkligen en liga för sig lilla Emilia när hon sätter den sidan till. Hon testar och testar och får hon inte igång mig på det ena sättet så provar hon nästa sak på listan. Ikväll så gjorde hon nog hela sin lista från a-ö innan hon tillslut somnade. Hon ska gå upp och kissa eller bajsa och det är ju lite svårt att säga nej till trots att jag är rätt säker på att det bara är för att få komma upp lite. Sen har vi "skönsången" som börjar i normal ton och sedan höjs sakta med säkert tills hon inser att det inte fungerar. Så har vi "jag ska ligga nere i fotändan", "gömma oss under täcket", "jag måste dricka vatten", "dra i sänghimmelen", "sparka och slå i väggen", "slå mamma i ansiktet", "nypa mamma i armen" och så vidare. Fram till de två sistnämnda så är det rätt lugnt att bita ihop, men när hon börjar slåss då går det inte att bara ignorera längre så då ska man lyckas att på ett lugnt och pedagogiskt sätt tala om att det är fel. Och det mina vänner är inte så himla lätt när man i över en timma fått hålla tillbaka irritation som har växt sig enorm, man har vid det laget tagit åtskilliga djupa andetag och räknat till 10 vääääääldigt många gånger. Men det är bara i detta läge att bita ihop lite till och tänka "hon utvecklas, hon utvecklas, hon utvecklas" för det är ju just det som trots handlar om :o)
Tur att kärleken är så stark och att blod är tjockare än vatten.

Vi har förövrigt varit i Karlsborg idag med Mickes mamma, pappa, syster, svåger och deras dotter. Vi åt lunchbuffé på Ida´s Brygga och tog sen en promenad längs kanalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0