Vilket mardrömsuppdrag!

Idag gjorde jag det, har funderat och funderat när det ska ske och det blev idag. Jag har förberett under dagen och ordnat allt som behövde ordnas. Jag har varit cool och tänkt att det här blir lätt som en plätt, bara att ta tag i det så ordnar det sig :o) Just det, så lätt blev det inte!
Uppdraget var att Emma och Emilia ska sova i samma rum och att Emma ska sova i sin växasäng. Micke har varit på bio ikväll med sin bror och vi åt middag innan han åkte. Tjejerna var på gott humör och vi har haft en bra dag. Tänkte att jag lägger båda två samtidigt och vi har pratat med Emilia om att det kommer bli lite annorlunda nu och det kommer bli jättemysigt att dela rum med Emma och hon har varit jätteglad över detta. Hon var med och bäddade i ordning i Emmas säng och fixade. Då vill hon byta säng och ha den sängen som var tänkt till Emma, inga problem tänkte jag eftersom det bara är bra för då får Emma vägg på ena sidan sängen. Efter att de fått kvällsmat, tittat på "Madicken" och vi borstat tänderna och spolat ner tandtrollen i handfatet så gick vi ner. Det började bra och vi läste saga, men sen blev det livat. Emma ville såklart inte ligga still och inte Emilia heller. Emilia skuller inte sova och sprang upp och jag fick hålla henne kvar i sängen samtidigt som jag försökte få Emma att ligga ner. De började lugna sig och jag tänkte att nu somnar Emma snart och Emilia strax efter, men det tog snart fart igen och så höll det på. Till slut tog jag upp Emma och vaggade henne i famnen och Emilia krånglade lite till och testade mitt tålamod som var väldigt dåligt vid det laget. Tillslut sa Emilia att hon var trött och la sig ner, sen snyftade hon fram att hon ville ligga i sin säng och det hade jag räknat med så vi skiftade snuttisar, gosisar och täcke och efter en kort stund sov Emilia gott. Jag la ner Emma i hennes säng och strax där efter så somnade även hon. Tog enbart 2 timmar :o)
Återkommer imorgon med rapport om natten och hur många gånger Emma trillat ur sängen ner på madrasserna på golvet.

Imorgon ska jag åka förbi Colorama och köpa lite grejer till badrumsprojektet så vi kan bli färdiga där. Behöver spackla taket, rengöra väggarna och sen ska det målas. Vet inte om vi gör det i veckan, men det kan vara skönt att ha allt hemma om andan faller på.

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejsanhejsan,

så roligt med en liten uppiffning av badrummet. Vad blir det för färg? Du har inte funderat på att måla om kaklet också? Det vore trevligt att se ditt projekt på Byggla. Du kan väl maila mig så berättar jag mer samt kan erbjuda en liten välkomstpresent om du är intresserad :)

Lycka till med badrummet och ha en fin måndag!

Mvh

Vendela på Byggla

2012-04-16 @ 11:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0