Redigera?

Imorse när jag gick upp och såg mig i spegeln så önskade jag att jag hade kunnat redigera min spegelbild. Varför?? På grund av blodsprängda ögon efter en natt med lite sömn. Hade nästintill somnat igår när jag hörde Emilia ropa "Mamma komma hämta mig" sen kom hon trippande och ville ha vatten. Gick upp och hon fick lite vatten och så gick vi in och kröp ner i sängen. Precis när jag lagt ner huvudet och slutit ögonen så rör det sig i sängen bredvid... Emma hade vaknat och blev sådär hysteriskt ledsen som bara hon kan. Avvaktade en stund innan jag flyttade över henne och la henne mellan mig och Emilia och hon blev tyst. Men det var bara lugnet före stormen för då ville Emilia ligga bredvid mig och det är svårt eftersom jag inte kan hålla om Emma så hon inte kryper iväg och ramlar ner på golvet och samtidigt hålla om Emilia som ville ligga på min andra sida. Önskar jag hade kunnat dela mig i sådana stunder.
Resultat av denna okunnskap i delning: Ledsen Emilia, ledsen Emma och frustrerad mamma.
Lösning på situationen: Ligger kvar i ursprunglig position och försöker finnas för dem båda, vid uteblivet resultat lägger jag Emma i hennes säng där hon åter igen gråter hysteriskt utan synlig anledning vilket leder till att ingen av oss kan sova så här heller.
Slutligt resultat: Alla tre vakna till närmare 04.00 för att somna till tonerna av Sonja Aldéns "Du är allt" på mobilen och inte vakna förrän 07.50 och inse att vi har bråttom. MEN vi hann till dagis i tid och avgång för onsdagars stående utflykt till Vasakullen.

På väg hem så åkte jag förbi Kvantum och köpte havremjölk, havreyoghurt och mjölkfritt smör. Sen hem för att äta en efterlängtad frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0