Första steget och 10 x prick!

Igår städade jag och Emilia, hon är så duktig på att hjälpa till. Hon brukar sitta på dammsugaren och trycka på och av eller så dammsuger hon med den lilla dammsugaren vi har i köket. På eftermiddagen var Mickes mamma och pappa här en kort sväng, de hade med ett påskägg och kritor till Emilia och Emma fick en jättesöt gosegiraff :o) Vi drack lite kaffe och satt och pratade lite, blev ingen lång stund tråkigt nog.

När de åkt igen så lagade vi mat och åt innan det snart var dags för tjejerna att gå och lägga sig. När de lagt sig så kollade jag och Micke på TV och jag märkte lite kläder. Har köpt namnlappar som man stryker på, funkar sådär kan jag säga. Men märkpenna är inte bra det heller då det tvättas bort för snabbt. Får se om dessa stryklappar sitter kvar i tvätten annars får det bli till att sy fast lappar på ALLA kläder *phuuu*

Emma har förresten tagit sitt första lilla steg, hon gjorde det häromdagen och hon har gjort om det några gånger nu så nu släpper det väl snart. Hon och Emilia har börjat leka lite mer nu, vi har ändrat lite strategi mot Emilias utbrott och hennes våldsamheter mot Emma och det verkar ge resultat. Vi ger nu istället Emma massor med uppmärksamhet om Emilia gör fel och Emilia får massor med uppmärksamhet när hon gör rätt. Hon får vara mer delaktig i saker och hon är numera den som sitter bredvid Emma vid matbordet och hjälper till att mata Emma. Ikväll innan läggdas så lekte de jättelång stund och rullade bollar och bilar till varandra och kröp på kapp, de är så underbara våra små prinsessor.

Vi var på barnmottagningen idag jag och Emilia. Vi träffade en trevlig sköterska som gjorde pricktest för mjölk, ägg, vete, fisk och soja. När vi ändå gjorde test så kollade vi för hund, katt och häst också. Emilia tyckte det gjorde lite ont när sköterskan prickade i allergenet han droppat på armen så hon grät lite, men det gick snabbt över. Inget av ämnena gav reaktion. Men på grund av hennes symtom i form av utslag, astman, magont och dålig mage så ska vi utesluta mjölk helt under några veckor och blir det en klar förbättring så ska vi ge laktosfritt i ett par veckor för att på så sett se om det är mjölkproteinet eller mjölksockret hon reagerar på. Ger detta ingen förbättring så får vi komma tillbaka och testa för gluten också.
Jag är så stolt över Emilia som var såååå duktig hela tiden och hon visade stollt upp sin arm för pappa och lillasyster när vi kom hem.

Nej, nu ska jag ta och krypa till kojs med min onda rygg så jag kanske vaknar mindre ond imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0