Vad är det för något tro?

Igår var det måndag och vi startade dagen med att åka till vårdcentralen där jag tog ett blodprov och Emilia fick ett klistermärke :o) När vi kom hem åt vi en lite sen frukost och sen pysslade vi lite. Klockan 13 kom Carro hit och hälsade på och vi satt och pratade. Hon sysselsatte Emilia med att rita och lära sig färger och jag passade på att skriva mat- och handlingslista för veckan. Sen gick Carro ut med Emilia och gungade lite. Det tyckte Emilia var superkul och Carro är så himla bra med barn. Så tack för en trevlig visit :o)
Denna underbara tjej har så snällt erbjudit sig att komma hit och leka med Emilia så jag får lite tid för mig, så hoppas jag ju såklart att hon vill umgås med mig också.

När Carro gått hem så väckte vi Micke och jag åkte iväg för att handla. På vägen åkte jag bort till Källtorp och hämtade en liten söt docksäng som jag såg en annons på i söndags. Botten var trasig så jag fick den GRATIS! Det är en sådan docksäng som jag har letat efter så jag blev superglad. Sen åkte jag och handlade.

Inatt har vi sovit gott och Emma vaknade strax innan 6 för att äta och Emilia kom in en stund senare och kröp ner bredvid mig, såååå mysigt! Sen märkte jag att det var blött i sängen.... Emilias blöja hade läckt :o( Så det var bara att masa sig upp och slänga sängkläderna i tvättmaskin.
Gick upp till Öppna förskolan efter frukost, tråkigt nog vart det ingen sångstund idag på grund av att ledaren var sjuk. Men det var trevligt ändå. Sen blev jag meddragen av 3 mammor på en promenad, vi gick Loringarundan. Jätteskönt att få röra på sig lite i det fina vädret.

Pannkakor till lunch och Emma smaskade majskrokar och fick majskrokar i hela ansiktet och bak i nacken!! Sen tog vi det rätt lugnt. Emma är förkyld och har lite utslag på kroppen som vi inte vet vad det är. Märkte även på Öppna förskolan att hon hade små små blåsor på ena handen. En mamma trodde att det var höstblåsor, men hon har ingen feber och sen upptäckte jag att hon även har på fötter och knän och insida lår. Höstblåsor får de först i munnen och sen händer och fötter. Så jag vet inte. Men hon verkar inte vara helt i toppform och har varit lite ledsen idag. Kan ju vara en utvecklingsperiod också.

Nej, nu tror jag att jag ska gå och krypa ner i sängen för jag är såååå trött. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0