Nu är Emma döpt!

Förra veckan var en riktig bakvecka. Bullar, kärleksmums, kolakakor, marängtårtor och hemmagjord glass. I fredags hade vi tänkt oss att gå till Öppna förskolan, men Emilia förkyld och Emma förkyld och feber och jag mådde inget vidare heller så vi stannade hemma.

Igår hade vi dopet för Emma och allt gick jättebra. Det var väldigt fint i kyrkan och det blev väldigt familjärt eftersom det bara var vårt dop och prästen spelade gitarr och kantorn spelade piano. Emilia var jätteduktig och gick omkring och flirtade med alla och Emma charmade prästen med att bara le. Prästen sa "Det finns barn och så finns det barn som är charmtroll". Tack Emelie för den fina dikten du skrivit.
Sen gick vi upp till kyrkans lokal och fikade på allt gott jag bakat i veckan. Svårt bara att hinna prata med alla, vi var över 30 personer så vissa sa jag bara hej och tack hejdå till. Mycket presenter blev det. Presentkort, kläder, smycken, sparbössa, fårskinn och så det sötaste av allt en gunghäst som Emelie (som är fadder till både Emilia och Emma) hade köpt.

Svårt det där bara när man får kläder när det inte är riktigt vår stil. Vi hade ju skrivit vad Emma önskade sig i eventuell dopgåva i inbjudan men det var många som hade valt något annat ändå. Men det blev ändå mycket bra saker.
När alla gått så var det städa och diska kvar. Pappa, Karin och Emelie var kvar och hjälpte till så det gick rätt så snabbt. Hade hoppats på att de skulle hunnit följa med hem en sväng innan Emelie skulle till tåget, men tiden sprang iväg.

Igår kväll var vi riktigt sega och jag hade så fruktansvärt ont i mina fötter efter att ha gått i klackskor. Vill man vara fin får man lida pin. Men jag tröstade mig med en stor bit marängtårta. Tur att vi inte gjorde mer tårta för det blev en hel tårta över. Den står i kylen nu och jag går och småäter ibland, farligt farligt men ack så gott.

Idag har det varit lugnt, jag har varit väldigt seg. Känner mig för det mesta på väg att bli sjuk och det börjar bli riktigt jobbigt. Har dålig ork och dåligt tålamod och Emilia är inne i en riktigt jobbig period nu med massa 2-årsfrustration och hon får 20-25 utbrott per dag. Det tar på tålamodet vill jag lova och det blir ju inte lättare av att jag inte har någon energi till att göra saker heller.

Nu ska jag slappa framför tv:n en stund innan jag ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0