Kan man köpa energi på burk?

Jag är såååå trött och känner mig seg i hela kroppen och har gjort till och från hur länge som helst nu och jag börjar tröttna. Jag vill orka göra saker här hemma och med tjejerna, men energin finns inte där. Jag får verkligen kämpa för att vara en "rolig" mamma under dagarna. Fast just nu så duger inte mycket för Emilia. Hon säger ju nej till det mesta och får raseriutbrott ideligen. Det går mig på nerverna och det är riktigt jobbigt samtidigt som jag älskar henne mest i hela världen. Men när hon skriker, bits, nyps, drar av mig glasögonen, biter Emma, nyper Emma, river Emma osv så är det inte så roligt. Jag vet att hon inte gör det av elakhet, men jag bara undrar när det ska avta? Jag är orolig när vi är på Öppna förskolan att hon ska göra så mot de andra barnen.

Skulle behöva komma igång och träna. Dels för att få mer energi och dels för att få form på kroppen igen. Varför ska det vara så svårt att komma igång? Jag är imponerad av småbarnsföräldrar som hinner med att träna och hålla sig i trim, all ära till er. Ska se om jag kan få mig för att ställa mig på crosstrainern en stund sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0