Jag har köpt något som jag aldrig trodde...

Igår var en rätt lugn dag. Tillsammans med frukost så löste vi Melodikrysset vilket inte alltid är så lätt eftersom Emilia och Emma väljer att avge ljud vid fel tillfällen. Alltså JUST som frågan ställs. Men det brukar gå väldigt bra till slut ändå. När vi så tränat våra hjärnceller i en timme så gjorde jag mig iordning och åkte ut en sväng. Först till Gengåvan och kollade om de hade någon söt liten docksäng, vill helst inte köpa en ny för jag tycker de är så tråkiga. Det fanns en, men jag ska fundera på saken lite och kanske åka dit på tisdag och finns den kvar då så köper jag den nog. Sen åkte jag till ÖB och skulle köpa Ljung, 5 för 40 kr. Men det blev lite annat i stället för de var de fjuttigaste små växter som mina ögon någonsin skådat. Sen bar det av till Elins och där bytte jag ett par byxor till Emma på H&M och köpte en doppresent. Sen in på MAXI och köpte lite mjölk och så fick jag för mig att köpa en påse majskrokar. Detta fenomen bestående av majs och solrosolja och smakar absolut ingenting trodde jag ALDRIG jag skulle köpa. Men det gjorde jag alltså igår. Anledningen till detta då? Jo, jag tänkte att det kan Emma få när vi sitter och äter så får hon träna på att äta själv. Micke blev lagom förvånad när jag kom hem med dessa krokarna och trodde väl jag hade blivit galen på riktigt :o) Men det är väl aldrig försent att ändra sig, eller?

När vi sen åt lunch så placerade vi Emma i sin stol och gav henne en majskrok. Hon fattade snabbt grejen och höll den så fint i sin lilla hand och mumsade på. När nästan hela kroken var slut så började hon kvälja sig och till slut kräktes hon upp allt som fanns i den lilla magen :o( Vi får väl prova igen och se om det blir samma igen.

Sen tog jag tag och städade lite och så gick Micke och tjejerna en liten promenad och hämtade ett paket på ICA med böcker till Emilia. Två pedagogiska böcker och vi satte oss genast och läste den ena av dem. "Tick och Tack lär dig klockan" men vi upptäckte att det var felskrivet i den eller så kan den stackarn som har gjort boken inte klockan. Så jag ska kontakta förlaget och fråga om de kollat boken innan den gick i tryck.

Efter att tjejerna somnat så gjorde vi varma mackor och så satt vi och hade lite "familjeråd". Måste få lite struktur här hemma vad gäller hushållsarbete. Det är lite snedfördelat som det är just nu och sen måste jag lära mig att allt inte kan göras på MITT sätt. Jag måste sluta vara ett sånt kontrollfreak som jag är på vissa saker.

Idag är Micke och Emilia på dop och jag och Emma är hemma. Mår ju inte så bra och känner inte för att vara bland massa folk. Så just nu så sitter jag vid datorn och äter frukost. Det har jag inte gjort sen Emilia var i Emmas ålder. Emma ligger på sin filt på golvet och tränar på att försöka förflytta sig. Snart ska hon få lite mat och sen ska jag ta och fixa lite här hemma och faktiskt njuta av lugnet i ett par timmar. För hur mycket jag än älskar Emilia så är det skönt att få vara ifrån henne ibland och det sker ju inte allt för ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0