Frukt = onyttigt??

Var på föräldraträff med BVC idag och gick igenom matstart. Och nu är frukt inte bra att ge för det är så mycket fruktsocker i det. Och mellanmål ska man inte ge för barnen ska lära sig att känna hunger. Har ni hört nåt så knäppt. Ja ja, jag får väl vara en dålig mamma som ger Emilia frukt som mellanmål!! Busig jag är va!

Annars då? Skulle ju bakat idag, men jag har haft en riktigt dålig dag idag. Sovit dåligt inatt för Emma vaknade och hade feber och sen vaknade Emilia och det tog ett tag innan vi somnade igen. Sen har jag varit supertrött och känner mig så där som om jag är på väg att bli riktigt sjuk, ikväll har huvudvärken stegrat och Emilia är supersnuvig. Emilia har varit jättegnällig hela dagen och det tär på tålamodet och hon säger just nu "nää" till det mesta. Så idag har jag inte bakat något, får ta det imorgon. Hoppas bara jag mår bättre då.

Känner mig även så osocial, vill inte prata i telefon, vill helst inte träffa folk, skulle helst bara vara ensam. Så förlåt alla nära och kära att jag inte hör av mig, men jag orkar helt enkelt inte. 

Ska ta och gå och lägga mig och hoppas på att få sova bättre inatt, hade tänkt gå till öppna förskolan imorgon, men jag trot vi skippar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0