En helg till ända!

Micke var ledig i torsdags så vi har haft en långhelg tillsammans. Har inte gjort så värst mycket faktiskt. Handlade i torsdags och i fredags förmiddag var jag och Emilia på Öppna förskolan. Emilia lekte med barnen och körde Bobbycar, ritade och åkte kana. Hon hade superkul. På eftermiddagen så var det dags för "Pyttedans" på Helens Dansskola. Många små förväntansfulla tjejer var det som var där, Emilia förväntan var skyhög. Först var det upprop och så berättade dansfröken om hur det var upplagt. Hon ville att en förälder ska vara med och dansa så det blev ju jag som fick släppa loss med Emilia. Micke satt och tittade på med Emma i knät. Får väl se hur det går när jag ska dit själv när Micke jobbar, det är nämligen krångligt att ta med vagnen in. Men det löser sig säkert. En halvtimme dansade vi och Emilia lyste som en sol och dansade för fullt. Det var jättekul att se henne göra som dansfröken, vissa rörelser var väl lite svåra men hon gjorde det på sitt sätt :o) När det var slut och vi skulle gå så stampade hon i golvet och sa "Emilia dansa mer". Varje dag sen har hon pratat om att "Nästa vecka pyttedans". Hon gillade verkligen det.

Emma har börjat träna så smått här hemma, först har vi en variant av "benlyft"

Och det är ju aldrig fel att göra några armhävningar

"Titta så stark jag är!"


Idag har vår framsida blivit klar. En kille som var här och la stenen åt oss och det gick undan. Nu är det bara den andra sidan som ska göras, men det får väl bli till våren.
Tvättade bilen idag också, ren och fin blev den. 

Till sist vill jag ge hedra de som dog den 11 september 2001 i terrorattackerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0