Den ena väcker den andra!

Inte mycket sömn inatt vill jag lova. Emilia vaknade redan 23 och hade bajsat och hade ont i magen, hon skulle minsann inte somna innan pappa kom och la sig också. Så innan Micke kom i säng så hade hon hunnit få utbrott och lyckades väcka Emma och då var karusellen igång. Jag fick till slut gå upp med Emma och försöka få henne lugn vilket inte var lätt. Vet inte om det är tänder på G eller om det är något annat, men hon är jätteledsen emellanåt och gallskriker verkligen och det är inte likt henne. Hon har också haft feber till och från några dagar. Emilia somnade till slut och Micke likaså, men jag och Emma sov inte. 3 timmar gick jag och bar på henne innan hon till slut somnade vid strax efter 3. Jag somnade för att vakna av Emma ett par timmar senare igen, men då somnade hon om ganska snabbt igen, men inte jag...
Så idag har jag varit på ett strålande humör, NOT!! Jag klarar inte av sömnbrist, jag blir KNÄPP!!! Många säger att "man vänjer sig" men det gör inte jag. Min ångest skjuter i höjden och jag blir handlingsförlamad och helt konstig. Hoppas inte det blir sånna här nätter i veckan när Micke jobbar natt bara.

Igår var vi i alla fall på Öppna förskolan på förmiddagen och Emilia lekte för fullt med de andra barnen. På eftermiddagen var det dags för veckans höjdpunkt PYTTEDANS!! Hon tyckte det var lika kul denna gång och hon är så duktig. Sen åkte vi och handlade och sen åkte vi hem till Micke och Emma igen.

Idag har jag plockat och fixat här hemma lite med tvätt, barnens kläder och torkat golvet i köket. Micke har inte mått bra av sin spruta, hoppas dessa biverkningar går över med tiden, för detta är inget roligt för någon av oss.

Nej, nu ska jag slappa i soffan lite innan sängen och hoppas vi får sova inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0