Banangröt och en kasse kläder!

Då var det tisdag och igår var det måndag och då var vi på BVC och 6-månaders läkarkontroll med Emma. Allt såg jättebra ut, jag var lite rädd att hon skulle börja dippa på viktkurvan eftersom hon bara ammar, men hon följer den så fint så. 6465 gram och 63,7 cm är hon nu. Det är inga långa besök när det är läkarkontroll. Det är fullt av föräldrar och barn i väntrummet och det är nästan som i Sällskapsresan Snowroller när de ska ta korten till liftkorten "in, ut, iiin, uuuuut, iiiiiiin, uuuuuuuut".

Efter BVC så åt vi lite lunch och Emma fick lite gröt, men det var inte så populärt. När Micke vaknade efter dagens sömn så åkte jag och Emma och handlade på MAXI. Kikade på lite kläder först och köpte ett par mysbyxor till Emilia sen blev det handling av mat. När jag var klar och hade betalat så kollade jag kvittot som vanligt och det såg bra ut. När jag kommit utanför grindarna så fick jag för mig att kolla kvittot igen eftersom jag vart osäker på om rabatten för blöjorna hade dragits. Det hade den inte så jag fick fråga en tjej i kassan som då sa att jag måste aktivera erbjudandet och det visste jag ju, men jag hade glömt det. Brukar alltid göra det där man tar scannern, men den var upptagen och jag tänkte att jag tar det inne i affären. Men det glömde jag helt av. Så jag fick gå och aktivera det, sålde tillbaka blöjorna och köpte om dem. Gick ut ännu en gång och lägger ner plånbok i väskan, varpå jag ser att lilla Emma har minsann sparkat av sig ena skon!! Kollar igenom vagnen och på golvet runt omkring, ingen sko! Fick be tjejen i kassan om hjälp igen med att släppa in mig och fick ställa kvar vagnen under deras uppsikt, tog Emma på armen och så började letandet. Inte vid blöjorna, inte vid barnmaten, inte vid.... eller vänta, där låg den ju. Någon vänlig själ hade lagt upp den på en hylla, vad bra! Tillbaka till vagnen och gick ut en tredje gång! Börjar funder på vart jag har lagt bilnyckeln? Och mobilen? Letar i väskan, jackfickorna och börjar få smått panik, kollar väskan igen och DÄR låg de ju :o)
Börjar nog bli lite lätt dement, kan man bli det vid 33 års ålder?

Idag vaknade jag av att Emilia kom intassande och kröp ner bredvid mig, *mysigt*. När vi gjort oss klara och ätit frukost gick vi upp till Öppna förskolan för sångstund och lek. På vägen hem gick vi med en tjej och hennes lille dotter hem och fick kolla igenom en JÄTTESTOR påse med kläder som var urväxta. Jag plockade ihop en stor pappkasse men jättefina kläder och även ett par skor till Emilia. Frågade vad hon ville ha för det, men hon ville inte ha något alls. Pinsamt sånt där så jag sa att något måste hon ju vilja ha, men nej då. Då sa jag att jag får bjuda på fika någon dag i alla fall och DET fick jag. :o)

När vi kom hem åt vi lunch och Emma åt lite gröt, köpte Banangröt igår och det gick faktiskt bättre. Hon gapar ju inte stort efter skeden men lite fick hon i sig och hon kväljde sig inte så som med den andra gröten. Testade igen när vi åt middag och det gick lika "bra" då. Så vi får väl fortsätta att prova och prova så hon för öva sig. 
Sen har jag tvättat alla kläderna vi fick, de var tvättade men de har katt och jag vill försöka få bort så mycket katthår som möjligt så det mesta kördes även i torktumlaren. Så nu ska jag vika ihop den första omgången.

Undra jag om det var något mer??
*tänker*
Nej, inte som jag kommer på nu. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0