Trevlig dag!

Inatt vaknade Emilia vid 3 och skulle inte somna om. Hon låg och pratade och sjöng så jag gick in och la mig med henne i hennes säng vid 4. Jag kollade på klockan när hon äntligen somnat, då var den 5.30 och sen somnade jag. Lite intressant att sova i en säng som enbart är 130 cm lång, men vad gör man inte för de små liven. Vi sov några timmar innan vi vaknade till liv och gick upp och åt frukost. Efter frukosten tog jag en skön dusch och sen städade jag av lite och plockade undan lite.

Strax efter 13 kom en regnblöt Caroline hit till Emilias stora förtjusning. Emilia har pratat om "Lin komme nart" ända sedan i förrgår kväll. Så vi satt och pratade och Caroline busade med Emilia och de ritade och var ute en liten sväng i regnet, men Emilia tyckte det var kallt så de kom in igen. Under tiden lagade jag mat och det blev korv stroganoff och ris. När Caroline gått hem så var det dags att ta på nattklädsen och mysa i soffan med välling respektive amning innan det var dags att sova. Emilia orkade inte ens läsa saga utan vi släckte lampan direkt och hon somnade jättefort.

Emma tyckte det var överkurs att sova och hon vaknade vid 20.30 igen. Dels har hon tänder på G, förkyld och så har inte magen vant sig riktigt vid fast föda. Så nu ligger hon här på golvet och "kryper" omkring lite och undersöker babygymmet.

På fredag blir det föresten en tripp till Ullared (kanske jag redan har skrivit). Hade tänkt åka själv med Emma men så pratade jag och Caroline om det och jag sa typ att "Jag tycker att det känns skönast att åka själv och inte ha någon att anpassa sig till, men det skulle ju vara en sak om någon följde med för att kunna vara lite bärhjälp och hjälpa till att roa Emma, men vem har lust till det?" Då säger Caroline att hon skulle vilja det, så då bestämde vi att hon gör mig och Emma sällskap på fredag, jättekul :o)

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Caroline

Det ska verkligen bli kul på fredag, det ser jag fram emot. Så trevligt att umgås med er! Tack för igår ännu en gång. Hoppas att ni har det toppen nu :)



Kram Caroline

2011-10-19 @ 08:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0