Tre sjuka tjejer.

Jag har också blivit lite sjuk. Svullen längst bak på tungan och fått små blåsor i munnen. Så det är nog höstblåsor tjejerna haft ihop med virusprickar. Men vi är mycket bättre nu. Har i alla fall hållit oss hemma och själva i helgen.

Idag har Emilia varit riktigt stökig. Dagen började med att hon välte ner en tallrik från diskbänken som det var varmt vatten i. Jag höll på att göra frukost och hade precis hält upp vatten ur vattenkokaren i Emmas tallrik och skulle blanda i grötpulver varpå Emma som ligger i resesängen börjar gråta hysteriskt. Emilia har kastat ner en leksak på Emma och jag går dit och tar upp henne för att trösta. Då går Emilia ut i köket och tar tag i tallriken med vatten och får det över sig. Jag fick lägga ner Emma på golvet och ta av Emilia tröjan och spola med ljummet vatten. Som tur var så blev det ingen skada, bara lite rodnad som släppte efter en stund.
Under resten av dagen har Emilia bitit, rivit, slått och dratt mig i håret. Hon har även bitit och slått Emma. Hon har hoppat på soffbordet och i soffan, kastat ur alla kuddar ur soffan, stått på armstödet och fallit framlänges ner i soffan, kastat tallriken i golvet och ritat på soffbordet. När klockan började närma sig "tid att väcka pappa" så var jag nära ett sammanbrott så det var skönt att få åka iväg och handla och samla lite kraft.

Nu ska jag gå och lägga mig på soffan och slappa, snart är det SCI.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0