Ibland undrar man...

...hur man orkar, vi har det ändå väldigt bra. Emilia har sovit bra ända sen starten med undantag för perioder som det har strulat lite med läggning och så vilket är helt normalt. Emma sover också jättebra med undantag från någon natt emellanåt som hon vaknar till lite. Men så kommer det nätter som natten till idag, Emma somnar klockan 19 och Emilia strax efter. De sussar så sött i sina sängar, Emilia i sitt rum och Emma inne i vårt sovrum. En trött jag säger hejdå till Micke som åker till jobbet, jag masar mig ner och gör mig klar för sängen, går som vanligt in och tittar till Emilia. Lägger på henne täcket och vad händer då? Hon vaknar till och börjar gråta och kastar sig upp mot mig. "Tosa läck, Milia böt" = "Trosan har läckt, Emilia är blöt". In och byter blöja och trosa, går och kryper ner i vår säng för att sova. Eller? Klockan är vi det här laget 23.30, ett par timmar senare är jag så kissignödig att jag tror jag dör, klockan är nu 01.40 och jag har inte fått en blund. Ligger och lyssnar om Emilia sover och i tron att hon gör det smyger jag upp och går på toaletten. Då hör jag små tassande fötter komma springande i mörkret (jag tänder aldrig lampan om jag går upp) och Emilia tänder lampan i badrummet så jag får sådär härligt ont i ögonen. När jag är färdig släcker vi lampan och går mot sovrummet, men Emilia vill INTE. Bär in henne och lägger oss i sängen och säger "Nu ska vi sova".
Hör hur hon krånglar runt lite i sängen och efter ett tag så dunkar det till, hon har trillat ner på golvet på pappas sida sängen vilket givetvis inte är så skönt så hon börjar storgråta. Kramar och tröstar och bäddar ner oss under täcket, då vaknar Emma, klockan är nu 02.55. Går och letar upp hennes napp och ger henne den, stoppar om henne och säger natti och kryper ner igen. Men hon kan inte somna om så jag får gå upp och bära på henne lite för hon är jätteledsen. 1 timma senare bär jag fortfarande på henne med onda axlar och Emilia som har pratat hela tiden och ditten och datten. Emma har äntligen somnat och jag ska lägga henne i sängen, då drar Emilia till i Emmas ben och hon är vaken igen. Börjar om igen och denna gång somnar hon snabbare. Lägger ner och stoppar om henne och tar med Emilia och kryper ner i sängen, varpå Emilia säger "Milia vake hela natten". Men till slut så somnade hon och så gjorde även jag, sista gången jag kollade på klockan var den 04.35. Vaknar några timmar senare och då är klockan 07.30. Emilia sover tills Micke kommer in och han byter på tjejerna och klär på dem så jag får vila lite till.

Ja, sånna här nätter är INTE roliga, och de är ännu mindre roliga när man är själv med båda. Men vad gör man? Jo man försöker le och tänka att snart är det kväll igen och då ska jag gå och lägga mig tidigt. Gör man det då? Svar: NEJ!!!

Men dagen har varit bra ändå om än väldigt slapp. Vi har ritat lite och tittat på Emma som legat en del på golvet och tränat på krypet. Tittat på "Postis Per" och myst i soffan. När vi ätit lunch la vi oss på soffan och till slut somnade Emilia så gott.


Då passade jag på att fixa lite och började med maten. Gjorde en supergod korvgryta. Började med att fräsa lök och äpple i lite smör och hällde sedan på vatten och lät det koka ihop till en kompott, kryddade med vitpeppar, salt och curry. Tillsatte grädde och sen i med falukorven som jag skurit i "stavar" och förstekt i ugnen så fick det koka och serverades med pasta. *MUMS GOTT*

Tog detta kort på Emma och Micke häromkvällen.
"Lik pappa men söt ändå"


Nej, nu börjar snart CSI Miami.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0