37 kilo!!!

Helgen har nått sitt slut och en ny vecka är i antågande. Min kära far har varit här i helgen och hälsat på till Emilias stora lycka. Han kom i fredags och var med och tittade när Emilia dansade. I går så var pappa, Micke och Emilia borta på Elins Esplanad och köpte en present till nytilskottet i vår familj. Jag var kvar hemma och målade lite, kände inte för att åka ut på något och kände att det var skönt med lite tid själv med Emma. Tycker verkligen det är jobbigt att umgås med människor mer en ett par timmar, så jag får kämpa för att orka. Men det är mysigt när pappa är här och få umgås några dagar.

Pappa åkte hem vid lunchtid idag och strax efter han åkt stack Micke och Emilia iväg till Mickes mamma och pappa för att hämta kött. Vi köper kött direkt från en bonde till bra pris. Jag passade på att måla lite lister och mysa med Emma. När de kom hem så var det bara att ställa sig och packa iordning köttet. 28 kilo nötfärs och 9 kilo blandat oxfilé, ryggbiff, rostbiff, entrecote, innanlår och fransyska. Så nu har vi väl kött så vi klarar oss i ett år tills nästa leverans.

56 påsar nötfärs á 500 gram...


och här är resten av köttet...


Vad har mer hänt? Inte så mycket faktiskt. Jag är nervös inför läkarbesöket i morgon och har suttit och sammanställt en lista på alla symtom jag har.
Nu ska jag nog gå och sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0