Magsjuka och första klippningen!

Här är jag :o)
Mår fortfarande rätt ok jämfört med hur jag brukar må. Igår hade jag en dipp på eftermiddagen men det gick över igen.
I fredags så var jag hos läkaren på vuxenpsykiatrin. Fick träffa en ny läkare, tror att jag de senaste 3 åren har träffat 6 olika läkare där. Fick bra förtroende för denna kvinnliga underläkare och vi pratade i 2 timmar och kände att det var skönt att hon var bra. Vi pratade om medicinbyte och jag ska fundera på det tills på torsdag då hon ska ringa mig. Hon ville att jag skulle ta kontakt med den KBT-terapeut som jag gick hos förra hösten för att påbörja det igen så det ska jag göra. I slutet av samtalet så frågade jag henne hur länge hon skulle jobba där nu, får då till svar "Ja, jag ska ju bara vara här i några veckor till". Skojar du nu eller tänkte jag, men det gjorde hon inte, så nu kommer jag få träffa YTTERLIGARE en läkare. Och troligtvis så är det ju en sån där "staffettläkare" det med som bara stannar ett kort tag. Jag fattar inte hur de tänker, hur i h*vete ska man kunna bli frisk när man hela tiden får börja om från början med nya läkare? De ser ju aldrig hur jag utvecklas. Blir så arg på detta sjuka system när de inte har råd att fastanställa rikitga läkare på heltid. Men nytt golv har de minsann råd att lägga in på hela mottagningen!!! *morr*
Innan jag åkte till läkaren så lämnade jag Emilia hemma hos Emelie, Lina och Meja. Det var Emelie som vi fick kläderna av tidigare i höstas. Emilia tyr sig väldigt till henne när vi träffas på Öppna förskolan och hon tycker mycket om Lina 5 år och Meja 1 år. Det var inga som helst problem att lämna henne, jag fick en puss och kram och så sa hon hejdå. Det kändes väldigt skönt. Jag och Emma passade på att göra lite ärenden på stan och så hämtade vi Emilia vid 14 tiden. Det hade gått jättebra och vi stannade en liten stund innan vi åkte till dansskolan för näst sista gången för denna terminen.

I lördags var jag och Emilia iväg och shoppade lite medans Micke och Emma var hemma. Vi köpte en adventsstjärna till köksfönsret, likadan som vi har i vardagsrummet. Skulle köpt ett ljusfat på Blomsterlandet, men det var slut :o( Får försöka hitta ett annat fat istället. Ska ha det till adventsljusen tänkte jag. När vi kom hem så lagade vi mat och åt, sen var kvällen lugn.

igår var det söndag och Micke sov länge. Han mådde lite dåligt av sprutan när han vaknade, men det blev bättre sen. Medans Micke sov så grejade jag och Emilia lite, hon pysslade och ritade och jag sydde upp gardiner. Mickes mormor ringde och frågade hur det var och jag sa att de kunde komma förbi och fika lite vilket de gärna gjorde. Det var trevligt, men tyvärr så var det nog det som satte igång att jag mådde dåligt sen eftersom det gjorde att jag inte fick gjort de sakerna jag från början hade tänkt. När de åkt så åt vi middag, Emilia ville inte äta så mycket och vi tänkte inte så mycket mer på det för det händer ju titt som tätt. Sen när vi satt i soffan och hon och Emma fick sin välling så ville hon inte ha den heller och det brukar hon alltid vilja ha om hon ätit lite till middag. Rätt som det är så kräks hon, det kom som från ingenstans och hon blev ledsen. Hon kräktes igen och Micke lyfte ner henne på golvet där hon kräktes flera gånger på raken och hon var jätteledsen. Det är första gången som hon kräks sen hon var riktigt liten, men då var det ju en annan typ av kräkningar, så hon blev väldigt chockad och rädd. Micke gick ner och duschade av henne medans jag fick ta hand om saneringen av soffa, matta och golv. Jag hatar verkligen lukten av kräk, det är bland det värsta jag vet. Men det var bara att bita i det sura äpplet.
Sen la jag Emma som somnade snabbt och så satte vi oss i soffan med Emilia igen och myste. Hon somnade med huvudet i mitt knä och när Micke skulle bära ner henne vaknade hon och kräktes igen. Jag gick med henne ner och nattade henne och läste saga, hon var så trött så hon somnade snabbt. Efter någon timme vaknade hon och kräktes igen i sängen, men det var inte så mycket, fanns ju inte något kvar i magen längre. Sen kräktes hon 4 gånger till på natten. Jag sov inne i tjejernas rum i Emmas växasäng och vaknade snabbt och kunde hjälpa henne när hon kräktes. Idag har hon inte kräkt, men hon har inte ätit så mycket. Hon har fått vätskeersättning och sen åt hon 1 ½ potatisbulle och lite rivna morötter till middag. Hon låg och sov nästan 2 timmar på soffan på eftermiddagen och gick nätt och jämt att väcka så trött var hon. Hon ville inte ha någon välling utan bara vatten innan läggdags. Nu sover hon gott och vi håller tummar och tår för att ingen annan av oss drabbas.

Idag klippte jag Emilias hår för första gången. Så nu har hon en söt pagefrisyr. Och självklart så sparas de första avklippta lockarna. Hon var jätteduktig och satt stilla nästan hela tiden. Så nu får vi se om håret växer och blir lite tjockare. Ska lägga ut bilder så ni får se, men inte idag.

Imorgon kommer pappa hit några dagar. Ska bli roligt :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0