Här igen...

Två inlägg på en och samma dag, när hände det senast??!
Det blev thaimat idag Paneang curry kyckling och vårullar till Emilia. Det gillar hon och så fick hon ris med sötsur sås till "mmmmm gott" sa hon. Hon dippade vårullarna i sötsura såsen och sedan även gurka, tomat och sallad.

Nu säger Emma "pappa" också till Mickes stora förtjusning. Måste faktiskt sätta mig ner och skriva ner hennes framsteg och försöka minnas när hon började med olika saker. Med Emilia var jag flitig att skriva upp i alla fall fram till hon började gå, sen har det väl varit si sådär. Men med Emma har jag varit riktigt dålig. Varför blir det så? Samma sak är vi dåliga på att ta kort på Emma, vi fotade Emilia massor när hon var i samma ålder men nu hinns det inte med :o(

Jag ska till läkaren på fredag förmiddag och Micke ska jobba dag då så jag måste troligtvis ta med båda tjejerna till läkaren. Emma gör ju inget väsen av sig, men Emilia kan ju tröttna och det är ju lite jobbigt. Jag tänkte jag ska gå på stan efteråt lite och kolla också. Jag har tid klockan 10 och jag funderar på hur vi ska hinna dit i tid?! Fattar inte riktigt det här med mornar, får liksom aldrig till det. När vi ska till Öppna förskolan tex. det öppnar klockan 9. Jag tror inte vi har lyckats vara där vid 9 en enda gång. Oftast kommer vi dit klockan 10. Oavsett om jag går upp klockan 7 eller 8 så är det samma sak. Undra jag hur vi ska kunna komma iväg så Emilia är på dagis klockan 9 i vår. Om hon dessutom ska gå 5 dagar i början så är det klockan 8. Då får vi nog gå upp vid 5 om vi ska hinna, ha ha.

Va det något mer jag tänkte på?? Nej, det var det inte för stunden.
Tjing pling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0