Fars dag!

Det tar sig här hemma. Emma börjar komma in i sina nya rutiner och hon kryper i full fart, står på knä mot allt hon kan hitta och jollrar. Emellanåt låter det som om hon säger "ägg" :o)
Sovandet börjar fungera riktigt bra. Eftersom Micke jobbar natt nu i några veckor så har vi tagit tag i att hon ska somna i sin säng och det har gått superbra. Hon vaknade ju alltid vid 20-21 tiden men nu har hon inte gjort det de senaste kvällarna efter att vi gjorde så att jag gick ner och satte mig hos henne tills hon somnade om igen. Så två nätter har hon sovit från ca 19 till ca 7.30-8. Ikväll somnade hon själv i sin säng utan att jag satt hos henne. Micke var hos sina föräldrar och jag nattade tjejerna själv, efter att Emma ammat så satt Emilia kvar i soffan och kollade på "Timmy Lamm" och jag gick ner och la Emma och satt hos henne en stund. Emilia började ropa på mig när jag suttit hos Emma ett tag och jag gick upp till Emilia efter an stund och så gick vi och borstade tänder och läste saga och Emilia somnade på två röda. När jag kollade till Emma så låg hon så skönt ihopkurad och sov :o)

Fars dag idag! Grattis till min pappa som för övrigt är världens bästa. 
Jag och Emilia gjorde i ordning en tårta till Micke och när han gick upp så åt han frukost och sen fick han presenter och så åt vi tårta. 
 
Mina underbara älsklingar!!


Emilia har sån härlig fantasi och det är så underbart att se henne leka, hon är i sin egen lilla värld. Hon lagar mat och bakar i sitt kök, så kommer hon och bjuder oss på kaffe och kakor, hon tar hand om sina dockor och så säger hon ibland att "Nu gå jag till jobbet". Frågade henne var hon jobbar, då pekade hon mot matsalsbordet och sa "där" och så undrade jag vad hon gör på jobbet och hon säger "sätter ihop koppar" och lägger till "fika kaka hela dan". Härom morgonen så hade Emilia och Emma picnic på köksgolvet.

Hon har så mycket underbara saker för sig och så många underbara utryck så jag önskar man kunde spela in allt och lyssna på när man bli gammal. Jisses vad jag älskar mina små prinsessor. Men vad trött man kan bli på det ibland ändå hur underbara de än är för det mesta, ibland vill jag bara säga upp mig med omedelbar verkan, för att en liten stund senare vilja på återanställd.

Köpte ju föresten "halkstrumpor" till Emilia i Ullared. Det ska jag inte göra om, märkte idag att "halkmojjarna" redan har försvunnit efter bara en tvätt :o(

Nej, nu ska jag lägga mig lite på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0