Det verkar hålla i sig :o)

Jag mår fortfarande rätt så bra och är väldigt lugn mot vad jag brukar vara. Jag börjar fundera på om det kan ha att göra med att jag har börjat komma igång med lite promenader och att jag då också får mer frisk luft, men jag vet inte. Skönt är det i alla fall.

Igår efter Emilias dans så åkte vi förbi "Rutans Interiör" och kollade om de hade en sån där välkommen-skylt som jag velat ha och det hade de. Hittade även söta kroklister till hallen, krypmuddar till Emma, reflex till Emilia och en skylt som består av ordet BAD som vi ska ha på toadörren där nere. Det fanns massor med saker som jag kunde köpt, men det fick bli detta för den här gången. Emilia var jätteduktig när vi gick där inne bland alla saker. Så här blev uppdateringen med välkommen-skylten på dörrkransen...


På dansen igår var Emilia jätteduktig. Hon har utvecklats jättemycket och hänger nu med i de flesta rörelser riktigt bra. Hon gör även danserna hemma och hon tycker verkligen det är roligt. Det är så kul att se henne så glad :o)

Idag har vi tagit det rätt lugnt. Startade dagen med en god frukost och Melodikrysset såklart. Sen så fixade jag dörrkransen och plockade i ordning här lite. Sen var det dags för lunch och sen fixade jag med våra blommor som behövde lite omsorg.

Mickes mamma och pappa och hälsade på, de var barnvakt åt Mickes systers dotter som också var med. Det var trevligt men det kan kännas väldigt konstlat när de är här. Det känns väldigt tråkigt att det ska vara så. Vi träffas ju inte så ofta trots att vi inte bor så långt ifrån varandra. Kommer de en vardag så blir det sent eftersom de måste duscha och äta efter jobbet (vilket är självklart att de vill) men de kommer då inte förrän framåt 18. Vi har sagt att de kan äta middag här, men "de vill inte vara till besvär" säger de. På helgerna är det sällan de kommer för då har de annat som är mer prioriterat. Och de gånger de kommer hit så är det inte långa stunder och vi sitter och fikar lite. De bryr sig inte så jättemycket om Emilia utom precis när de kommer då det ska vara så gulligt. Sen är det Emma som får mest uppmärksamhet. Emilia försöker att göra sig synlig men det är mest Emma och Maja som de ser. Sen köper de saker rätt ofta när de kommer hit eller vi är hos dem, jag upplever det lite som att de ska kompensera att de inte kommer så ofta. Det känns som sagt väldigt tråkigt, men å andra sidan så är det ju deras förlust. Det säger ju en del när Emilia tyr sig mer till sin morfar och Karin som bor i en annan stad och vi träffar mer sällan än vad hon tyr sig till sin farmor och farfar som bor i samma stad.

Nej, nu ska vi ha lördagsmys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0