Det var ju för väl...

I veckan har det varit rätt lugnt om man bortser från Emilia som trotsar och Emma som envisas med att vakna och vara piggelin på kvällarna. Men nu har vi gjort så med Emma att om hon vaknar så sätter vi oss hos henne tills hon somnar igen och det börjar nog ge resultat. Igår däremot fick vi ta upp henne och bada henne eftersom hela sängen var full med spyor när hon vaknade till. Sen somnade hon så gott så. Emilia tar på tålamodet och det är riktigt jobbigt emellanåt. Hoppas inte det blir mycket värre, men det kan man ju inte veta. Som tur är så är hon ju lugn emellanåt och nu kan hon och Emma stundtals leka på samma kvadratmeter utan att Emilia river, biter, puttar eller slår Emma och det känns skönt. Idag har vi varit på Elins Esplanad och kikat lite i affärer. Jag hade tänkt köpa mig en tubhalsduk och en mössa eller ett pannband, men jag hittade inget. Sen åkte vi förbi en kompis och fikade lite på vägen hem. Hade egentligen ingen lust men jag tvingade mig till det och det blev riktigt trevligt. Det är så jobbigt eftersom jag vill träffa vänner och så, men jag det bara som att det kommer bli jobbigt och att det blir krångligt med mat och så till barnen och så vidare och så vidare. Men idag blev det superbra eftersom hennes son var hemma så Emilia lekte med honom och hans kompis lite och hon hade superkul. De är ju äldre än henne och de tog hand om henne så bra och hon sprang och skrattade. Och det var ju för väl att vi ikväll i lugn och ro kunde kolla på Robinson finalen och att det blev 3 värdiga deltagare i final och att vår favorit Mats vann. Nu ska jag hoppa i säng, alldeles för sent som vanligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0