Äta i lugn och ro, menar du att man kan det?

Igår var vi inne i stan och åt lunch och kikade lite i affärer. Jag skulle gått in på Smarteyes och kollat glasögon, men det var något byggprojekt utanför så det gick inte att komma in :o(
På kvällen så blev det lugnt och skönt och som vanligt sällskapade av en kvällspigg Emma. Hade varit så skönt om hon kunde sova på kvällen men vi får väl vara tacksamma att hon sover hela natten sen.

Idag fick jag lite sovmorgon. Micke kämpade sig upp och tog tjejerna trots att han mådde dåligt av sprutan. När jag kom upp spelade vi melodikrysset och Emilia dansade och hade världens energiutbrott och hoppade omkring och var så sprallig. Emma var hungrig och trött efter krysset så jag blandade ihop välling till henne för att prova om hon ville äta ur flaska annars hade hon fått amma, men hon tog flaskan :o) Sen sov hon i några timmar. När hon vaknade fick hon lite mat och så gick vi en promenad och Emilia åkte lite rutchkana.
Väl hemma var det dags att laga mat, tog lite längre tid än beräknat och Emma blev jättetrött och gnällig och när maten väl var klar så bara grät hon. Åt gjorde hon, men jag hade tappat matlusten som jag gör när jag blir stressad. Men det där med att äta i lugn och ro är väl något man får ägna sig åt i ett senare skede i livet.

Nu sover tjejerna i alla fall och vi ska slappa lite jag och min stora älskling. Äta lite goda ostar och kolla på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0